چگونه با کودکان در مورد ابتلای والدین به سرطان صحبت کنیم؟

سایت برترین ها

کیت میدلتون، همسر ولیعهد بریتانیا، پس از هفته‌ها غیبت از انظار عمومی سرانجام روز جمعه در یک پیام تصویری ظاهر شد و پرده از بیماری سرطان خود برداشت.

خانم میدلتون که حالا باید با مراحل شیمی‌درمانی را شروع کند، در بیانیه‌ای ویدیویی گفت: «مهم‌تر از همه زمان زیادی از ما گرفته شد تا همه چیز را به جورج، شارلوت و لوئیس به روشی مناسب سن آنها توضیح دهیم و به آنها اطمینان دهیم که حالم خوب است.»

همانگونه که همسر ولیعهد بریتانیا گفته است، آگاه کردن کودکان از بیماری‌های جدی والدین‌شان کاری مهم و دشوار است. اما کارشناسان در این باره چه می‌گویند؟


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین دکتر زنان در تهران


دکتر کلودیا گلد، متخصص اطفال در بیمارستان ماساچوست، در این باره می‌گوید: «هرچند خانواده‌ها ممکن است بخواهند به طور غریزی از کودک خود در برابر احساسات ترسناک ناشی از اطلاع یافتن از چنین مسائلی محافظت کنند، اما ارتباط واضح برای بچه‌ها مفید است.»

این صحبت ولی چگونه باید باشد؟ هدلی مایا، مددکار اجتماعی بالینی در مرکز سرطان‌ مموریال اسلون کترینگ، در این باره می‌گوید: «نحوه دقیق گفتگو در مورد سرطان بسته به هر کودک و خانواده متفاوت است، اما دستورالعمل‌هایی وجود دارد که می‌تواند به بزرگسالان کمک کند.»

کارشناسان می‌گویند هنگام صحبت با یک کودک یا نوجوان در مورد تشخیص سرطان والدین، نخست باید سن او را در نظر گرفت.
کودکان بین ۷ تا ۱۲ سال (شاهزاده شارلوت ۸ ساله و شاهزاده جورج ۱۰ ساله هستند) احتمال بیشتری دارد که مفهوم سرطان را درک کنند و بتوانند آینده را پیش‌بینی کنند. با این حال، آنها ممکن است احساسات خود را پنهان کنند تا باعث ناراحتی بیشتر عزیزانشان نشوند.

برای کودکان بزرگتر در صورت لزوم می‌توان جزئیات بیشتری در مورد سرطان ارائه کرد. سعی کنید آنها را با اطلاعات زیاد بمباران نکنید، اما در پاسخ به هر سؤالی که ممکن است داشته باشند صادق و باز باشید.

منبع یورونیوز

برای تبلیغ در برترین ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا