طرز تهیه خیار شور ترد خانگی به روش بازاری

تا به حال به این فکر کرده اید که ایکاش میتوانستید خیارشور مورد استفاده خود را داخل خانه درست کنید به صورتی که مشابه نمونه بازاری آن باشد؟

سایت برترین ها

تا به حال به این فکر کرده اید که ایکاش میتوانستید خیارشور مورد استفاده خود را داخل خانه درست کنید به صورتی که مشابه نمونه بازاری آن باشد؟در این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید تا طرز تهیه خیار شور ترد خانگی به روش بازاری به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه خیار شور ترد خانگی به روش بازاری

مواد لازم برای درست کردن خیارشور

خیار ریز: 1کیلو
آب: 14پیمانه
نمک: 1پیمانه سرخالی
سرکه قرمز: 1پیمانه
هویج: 2عدد حلقه ای
سیر: 2الی3 حبه
شوید: 2شاخه بدون برگ
کرفش: 2شاخه
پودر تخم گشنیز: 1/2 ام پیمانه
نخود خام: 4الی5 دانه

طرز تهیه خیارشور در خانه

ابتدا خیار و هویج را شسته و بعد روی یک پارچه پهن میکنیم تا کامل آب آن گرفته شود. آب را جوش آورده و بعد خاموش میکنیم و زمانی که از حرارت افتاد نمک و سرکه را به آن میافزاییم.بهتر است نمک یددار نباشد که در این صورت به جای 1 پیمانه از نصف آن استفاده میکنیم.
یک ظرف شیشه ای که هوا در آن نفوذ نکند را در آب جوش میغلتانیم تا کاملا تمیز شود. سپس با خلال دندان وسط خیارها سوراخ ایجاد میکنیم و به طور عمودی داخل طرف میچینیم. بعد از آن نخود خام و هویج و ساقه شوید و کرفس خرد شده و تخم گشنیز و سیر را اضافه کرده و روی مواد از برگهای کرفس میگذاریم و در نهایت ترکیب آب و سرکه و نمک را روی آن ها میریزیم.
درب ظرف را محکم ببندید و حتی میتوانید با سلفون دور آن را سفت کنید. 2 تا 3روز در محیط آشپزخانه قرار دهید و پس از آن میتوانید داخل یخچال بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا