جانی دپ

سایت برترین ها

بهترین فیلم های دپ:
🎥 ED Wood

اد وود (به انگلیسی: Ed Wood) فیلمی کمدی درام از کارگردان آمریکایی تیم برتون است که در سال ۱۹۹۴ توزیع شد. فیلم زندگی کارگردان بی موی ادوارد دی وود را روایت می‌کند که نقش آن را جانی دپ بازی می‌کند. فیلم در زمان اکران خود به فروش چندانی دست پیدا نکرد اما ریک بیکر موفق شد اسکار بهترین چهره پردازی را بدست آورد.

ED Wood
🎥 From Hell

از جهنم (به انگلیسی: From Hell)، نام یک فیلم جنایی-ترسناک به کارگردانی برادران هیوز محصول سال ۲۰۰۱ ایالات متحدهٔ آمریکاست که بر اساس کمیکی به همین نام از آلن مور ساخته شده است.از بازیگران این فیلم می‌توان به جانی دپ و هِدِر گراهام اشاره کرد.

From Hell
🎥 Dead Man

مَرد مُرده (به انگلیسی: Dead Man) فیلمی در گونهٔ وسترن و جنایی، محصول سال ۱۹۹۵ به نویسندگی و کارگردانی جیم جارموش است. مرد مرده همانند بسیاری از کارهای جیم جارموش وجهه فیلمی کالت را بدست آورده‌است.

Dead Man
🎥 Black Mass

عشای شیطانی (به انگلیسی: Black Mass) یک فیلم درام، جنایی آمریکایی به نویسندگی مارک مالوک و جز باترورث و کارگردانی اسکات کوپر است که در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۵ اکران شد. این فیلم زندگی واقعی جیمز بالجر، تبهکار مخوف بوستون را روایت می‌کند. در این فیلم بازیگرانی همچون جانی دپ، کوین بیکن، بندیکت کامبربچ، جوئل اجرتون، سینا میلر و داکوتا جانسون ایفای نقش می‌کنند. این فیلم بر اساس کتاب غیر داستانی عشاء ربانی سیاه جیمز بالجر در سال ۲۰۰۱ ساخته شده‌است.

Black Mass
🎥 Sleepy Hollow

اسلیپی هالو (به انگلیسی: Sleepy Hollow) (در ایران معروف به شوالیه بی سر) فیلمی ترسناک به کارگردانی تیم برتون محصول سال ۱۹۹۹ است. فیلم با بازی جانی دپ، کریستینا ریچی، کریستوفر لی، میراندا ریچاردسون و مایکل گمبون یکی از کارهای مشهور در گونه وحشت به حساب می‌آید. داستان فیلم برداشتی آزاد از داستان کوتاه «افسانه اسلیپی هالو» (۱۸۲۰) اثر واشینگتن ایروینگ است.

Sleepy Hollow
🎥 Donnie Brasco

دانی براسکو (به انگلیسی: Donnie Brasco) یک فیلم جنایی درام آمریکایی محصول سال ۱۹۹۷، به کارگردانی مایک نیوول و نویسندگی پال اتاناسیو است که براساس یک داستان واقعی ساخته گردیده‌است. جانی دپ به عنوان یک پلیس مخفی با نام دانی براسکو وارد گروه‌های تبهکاری می‌شود. فیلم براساس جریانی واقعی ساخته شده‌است. دانی براسکو نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شده‌است.

Donnie Brasco
🎥 Sweeney Todd

سوئینی تاد: پیرایشگر شیطانی خیابان فلیت (به انگلیسی: Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street) فیلمی ترسناک و موزیکال به کارگردانی تیم برتون است. این فیلم اقتباسی از داستان استفان سندهایم و هیو ویلر است. داستان ملودرام فیلم در دوره ویکتوریا روایت می‌شود و داستان شخصی به نام سویینی تاد است، یک پیرایشگر انگلیسی و یک قاتل زنجیره‌ای که مشتریان خود را با یک تیغ ریش‌تراشی به قتل می‌رساند و با کمک همدست خود، خانم لاوت، با گوشت اجساد پای گوشت درست می‌کند. تیم برتون زمانی که هنوز یک دانش آموز بود به موزیکال استفان سندهایم علاقه‌مند شد. با این حال تا سال ۲۰۰۶ فرصت ساختن این فیلم را نیافت و در سال ۲۰۰۶ شروع به ساخت فیلم کرد. سندهایم اگر چه به‌طور مستقیم درگیر کار نبود اما در طول تولید به عنوان مشاور فعالیت کرد. جانی دپ در نقش سوئینی تاد و هلنا بونهام کارتر در نقش خانم لاوت بازی کردند. جانی دپ برای اولین بار بود که خوانندگی می‌کرد با وجود این مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

Sweeney Todd
🎥 Rango (صداپیشه)

رَنگو (به انگلیسی: Rango) یک پویانمایی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۱ با زمینه اکشن کمدی و وسترن، به نویسندگی جان لوگان و کارگردانی گور وربینسکی است. فیلم بسیار مورد تحسین قرار گرفت و به یک موفقیت تجاری تبدیل گردید. همچنین جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی را کسب کرد. رنگو توسط پارامونت پیکچرز در ۴ مارس ۲۰۱۱ به نمایش درآمد. در این فیلم جانی دپ در نقش رنگو سخن می‌گوید.

Rango
🎥 The Ninth Gate

دروازه نهم اثری معمایی، جنایی است پیرامون شیطان پرستان و تلاش آن‌ها برای راهیابی به قلمرو شیطان. شخصیت‌های فیلم که هر یک به دنبال این راهیابی هستند در واقع خود شیطان‌های کوچکی هستند که شرارت و جنون خود را با از بین بردن رقبایشان نشان می‌دهند، آن هم از طریق مکری که شیطان به کار برده و جالب آنجاست که در نهایت کسی به قلمرو شیطان دست می‌یابد که به نظر نمی‌رسید اصلاً در پی آن باشد.

The Ninth Gate
Ninth Gate, The (1999)
Directed by Roman Polanski
Shown: Johnny Depp

🎥 Public Enemies

دشمنان ملت، دشمنان مردم یا دشمنان اجتماع (به انگلیسی: Public Enemies) فیلمی ساختهٔ مایکل مان محصول ایالات متحدهٔ آمریکا با بازی جانی دپ و کریستین بیل که در اول ژوئیهٔ ۲۰۰۹ اکران شد.

دشمنان ملت اقتباسی از کتاب تحلیلی برایان بیورو دربارهٔ تبهکاری به نام جان دیلینگر با عنوان دشمنان مردم: بزرگ‌ترین موج جنایی آمریکا و تولد اف‌بی‌آی از ۱۹۳۳ تا ۱۹۳۴ است.

Public Enemies
🎥 Finding Neverland

در جستجوی ناکجاآباد یا در جستجوی نورلند (به انگلیسی: Finding Neverland) فیلمی است ساخته سال ۲۰۰۴ میلادی به کارگردانی مارک فورستر. دیوید مگی فیلم‌نامهٔ در جستجوی ناکجاآباد را بر اساس نمایشنامهٔ مردی که پیتر پن بود نوشتهٔ آلن نی اقتباس کرد. این فیلم با موسیقی یان کاچماریک، برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین موسیقی فیلم شد.

Finding Neverland
🎥 Edward Scissorhands

ادوارد دست‌قیچی (به انگلیسی: Edward Scissorhands) فیلمی عاشقانه و فانتزی ساخت ۱۹۹۰ در آمریکا به کارگردانی تیم برتون و بازیگری جانی دپ است.

تکیهٔ اصلی فیلم بر گونهٔ خلقت شخصیت اصلی فیلم، ادوارد، شبه‌انسانی است که قیچی‌هایی به‌جای دست‌ها و انگشت‌هایش دارد است. ادوارد توسط یک خانواده در حومه قصرش پیدا می‌شود و عاشق کیم دختر خانواده می‌شود.

Edward Scissorhands
🎥 Corpse Bride (صداپیشه)

عروسِ مُرده (به انگلیسی: Corpse Bride) پویانمایی به کارگردانی تیم برتون و مایک جانسون محصول مشترک آمریکا و بریتانیا در سال ۲۰۰۵ است. فیلم روایتی میان دنیای زندگان و مردگان است. دنیای بی‌روح زندگان که در آن رنگ‌ها مرده و انسان‌ها بیمار و رنجورند و دچار روزمرگی و تزویرند و در عوض در دنیای مردگان همه شاد و مهربانند و محیطی با رنگ‌های شاد دارند و برخلاف زندگان در حال عشق ورزیدنند. علی‌رغم فضای تاریک و تلخی موجود در جهان داستانی این پویانمایی، نکوهش تزویر و شرارت از نقاط قوت آن به‌شمار می‌آید.

Corpse Bride
🎥 Whats Eating Gilbert Grape

چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد؟ (به انگلیسی: What’s Eating Gilbert Grape) فیلمی درام به کارگردانی لاسه هالستروم است که سال ۱۹۹۳ ساخته شده‌است. بازیگران این فیلم جانی دپ، جولیت لوئیس و لئوناردو دی‌کاپریو هستند. پیتر هجس نویسنده نمایشنامه این فیلم است که آن را از رمانی نوشته خودش به همین نام که سال ۱۹۹۱ نوشته بود، اقتباس کرده‌است.

Whats Eating Gilbert Grape
🎥 Alice in Wonderland Collection

آلیس در سرزمین عجایب (به انگلیسی: Alice in Wonderland) نام فیلمی در ژانر فانتزی تاریک از تیم برتون است که بر اساس رمان معروف لوئیس کارول به همین نام ساخته شده‌است. این فیلم در ۵ مارس سال ۲۰۱۰ میلادی اکران شد. این فیلم هفتمین همکاری جانی دپ و تیم برتون بعد از فیلم موزیکال سوئینی تاد بود. این فیلم در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس شد.

Alice in Wonderland
Johnny Depp

🎥 Charlie and the Chocolate Factory

چارلی و کارخانه شکلات‌سازی (به انگلیسی: Charlie and the Chocolate Factory) یک فیلم فانتزی موزیکال محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی تیم برتون و نویسندگی جان اوگست و برگرفته از رمان آن در سال ۱۹۶۴ به نویسندگی روالد دال می‌باشد. جانی دپ در نقش ویلی ونکا، فردی هایمور در نقش چارلی باکت و همچنین دیوید کلی، هلنا بونهام کاتر، نوآ تیلور، میسی پایل‌، جیمز فاکس، دیپ روی و کریستوفر لی از بازیگران این فیلم هستند. داستان آن درباره چارلی است که او در مسابقه‌ای با چهار کودک دیگر برنده می‌شود و توسط ونکا در یک تور در کارخانه‌اش هدایت می‌شود.

Charlie and the Chocolate Factory
Charlie and the Chocolate Factory (2005)

🎥 Pirates of the Caribbean Collection

دزدان دریایی کارائیب (به انگلیسی: Pirates of the Caribbean) یک مجموعه‌فیلم فانتزی در ژانر شمشیربه‌دستان به تهیه‌کنندگی جری بروکهایمر بر اساس جاذبه پارک تفریحی والت دیزنی به همین نام است. این مجموعه یکی از اجزای اصلی رسانه‌ای به همین نام است

Pirates of the Caribbean

کدوم فیلمش رو بیشتر دوست داشتید؟

منبع: fa.wikipedia.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا