آیا امسال اروپا گرم ترین تابستان خود را تجربه می کنند؟

سایت برترین ها

در حالی که هفته آینده یک جبهه هوای گرم وارد آلمان و برخی کشورهای شمال اروپا می‌شود اروپا خود را برای گرمای شدید تابستان امسال آماده می‌کند.

موج شدید گرما در حالی وارد اروپا می‌شود که فرانسه قصد دارد المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به صورت «سبز و سازگار با محیط زیست» برگزار کند و به همین منظور اعلام کرده است که در اتاق ورزشکاران دستگاه‌های خنک‌کننده قرار نخواهد داد.

از سوی دیگر اسپانیا نیز به عنوان یک کشور توریستی که از معضل کم آبی رنج می‌برد، خود را برای یک تابستان سوزان آماده می‌کند.

گردشگری در اسپانیا بعد از بخش‌‌‌های صنعتی و تجاری- بانکی سومین رکن اقتصادی است و حدود ۱۲درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

دندان

اروپا حدود ۱۱ ماه است که گرمای بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند و دمای سطح اقیانوس اطلس شمالی به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است. بنابراین می‌توان حدس زد که چرا کارشناسان تابستان داغی را برای قاره اروپا پیش‌بینی کرده‌اند. حتی برخی از کارشناسان گفته‌‌اند که این ممکن است گرم‌ترین تابستان تاریخ قاره سبز باشد.

هرچند نمی‌توان شرایط آب و هوایی ماه‌های آینده را به صورت دقیق پیش‌بینی کرد اما شرایط آب و هوای گذشته می‌تواند سرخ‌هایی برای پیش‌بینی آب و هوا در آینده به ما بدهند.

تامسین گرین، کارشناس هواشناسی، می‌گوید: «پیش‌بینی دقیق آب و هوا هفته‌ها و گاهی روز‌های آینده دشوار است چه برسد به ماه‌‌های آینده». او اضافه کرد«این به این دلیل است که آب و هوا در سراسر اروپا به دلیل عوامل تأثیرگذار مختلف، بسیار متغیر است».

با این حال، هواشناسان می‌توانند با استفاده از مدل‌ها و داده‌های آب و هوایی، روندهای کلی از جمله میانگین دمای ماهانه را پیش‌بینی کنند. به گفته آقای گرین، در حال حاضر، به نظر می‌رسد دمای هوا در اروپا طی ماه‌‌های ژوئن، ژوئیه و اوت بالاتر از میانگین باشد.

منبع وب‌سایت یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا