17 ایده برای رنگ اتاق نشیمن

طرح های رنگی برای دیوارهای خانه.

سایت برترین ها

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق نشیمن شما بیشترین تاثیر را در محیط خانه دارد و از این رو نسبت به سایر انتخاب ها در طراحی اتاق نشمین تاثیر بیشتری دارد. زیرا نشیمن، اتاقی است که زیاد استفاده می شود و اغلب استفاده چند منظوره دارد. درحالی که انتخاب پالت رنگ در اتاق خواب شما می تواند تا حد زیادی با رنگ های آرامش بخش رنگ شده باشد، اما اتاق نشیمن باید از لحظات آرامش، کار و سرگرمی رنگی را داشته باشد که همه اعضای خانواده آن را دوست داشته باشند و  برایشان خسته کننده نباشد.

رنگ در اتاق نشیمن شما لزوماً نباید یکدست باشد. می توانید از تکنیک های رنگ آمیزی هوشمندانه برای رنگ آمیزی یک دیوار و یا ایجاد یک قاب هلالی و قاب پنجره ها استفاده کنید، رنگ مورد نظر خود را بر اساس یک ویژگی واحد انتخاب کنید، یا به طور کلی رنگ را از روی دیوارهای خود حذف کنید و فقط از رنگ های خنثی استفاده کنید و با رنگ‌های سیاه و سفید، سفید رو به خاکستری یا کاملاً مشکی، استفاده کنید.

برای تبلیغ در برترین ها کلیک کنید.

رنگ های خنثی

مجموعه‌ای از رنگ‌های خنثی جدید و گرم‌تر در طراحی های جدید ارائه شده است. یکی از لذت‌های این پالت رنگ، حساسیت آن به نور طبیعی است – ته‌رنگ‌های صورتی و سبز نشاط‌ زیادی را ایجاد می کند. فقط در شب به رنگ هلویی و زرد گرم در می آید. این رنگ ایده آل برای اتاق نشیمن که در تمام ساعات روز موزد استفاده قرار می گیرد.

رنگ های خنثی رنگی

اتاق نشیمن آبی روشن و تیره 

آبی دارای معانی خاصی است که برای تزئین فضاهای دراماتیک با طراحی قدیمی و جدید می رساند. رنگ های زرد برنجی و خردلی هماهنگی زیادی با آبی دارد و ترکیب سوم در اینجا رنگ قرمز است که ترکیب جذابی ایجاد می کند. توجه داشته باشید که این اتاق نشیمن از نور طبیعی زیادی بهره می برد که از تاریکی زیاد فضا جلوگیری می کند.

اتاق نشیمن آبی روشن و تیره 

استفاده از رنگ های ارغوانی و سبز

رنگ‌هایی که در دو طرف چرخه رنگ یافت می‌شوند، مانند قرمز و سبز، به عنوان رنگ‌های مکمل شناخته می‌شوند زیرا کنتراست بالایی بین آن ها وجود دارد. یک ترکیب قرمز روشن و سبز جنب و جوش از نظر بصری ایجاد می کند، بنابراین این ترکیب ارغوانی و سبز مریم گلی یک تنوع خوب برای این نمونه طراحی داخلی است.

استفاده از رنگ های ارغوانی و سبز

استفاده از سبز های روشن

در این اتاق نشیمن روشن و مطبوع، رنگ های زنده و طبیعی فراوانی وجود دارد. رنگ سبز در کنار رنگ های سفید، کرم و قهوه ای کم رنگ عالی می شود. این یک مثال عالی از نحوه استفاده از رنگ بدون استفاده از آن بر روی دیوارها است.

استفاده از سبز های روشن

استفاده از دو رنگ با یک طیف هارمونی

معمولاً یک جفت رنگ هم طیف برای این مدل طراحی رنگ در نظر گرفته می‌شود، صورتی و قرمز روی چرخ رنگ نزدیک به یکدیگر قرار می‌گیرند و بنابراین وقتی رنگ ها به درستی انتخاب شوند، می‌توانند در اتاق نشیمن هماهنگی زیبایی ایجاد می کند. یک ترکیب صورتی زنده و قرمز روشن می‌تواند بسیار  جذاب به نظر برسد، اما استفاده از رنگ‌های صورتی ملایم باعث می‌شود رنگ قرمز آتشین برجسته تر به نظر برسد.

استفاده از دو رنگ با یک هارمونی

استفاده از رنگ های خاکی و بژ

خاکستری بژ “greige” اغلب نسبت به خاکستری واقعی به دلیل ظرافت آن در گرم کردن فضا در طراحی زیبا تر هستند و بیشتر مورد استقبال طراحان قرار دارد. رنگ بژ واقعاً بهترین رنگ است و رنگ های سردتر خاکستری را با طبیعت گرم کننده بژ ترکیب می کند. همانطور که در اینجا می بینید، یک فضای واقعا آرام ایجاد شده است.

اتاق نشیمن بژ و خاکی

استفاده از طیف رنگ سبز تیره

تطبیق پذیری رنگ سبز در طراحی داخلی بسیار زیاد است، اما محدود کردن رنگ انتخاب شما را آسان نمی کند. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که مانند این اتاق نشیمن افسانه ای رنگ های چوبی زیادی در خانه خود داشته باشید، یک هارمونی عالی را ایجاد می کنید.

استفاده از طیف رنگ سبز تیره

اتاق نشیمن آبی اقیانوسی

اگر بخواهیم با پالت رنگی دیوار خانه را تزئین کنید، دیوار ombre (آمبره) یک ایده واقعا تاثیرگذار است. این دیوار اتاق نشیمن از آبی اقیانوسی به فیروزه ای و در نهایت سفید/آبی حرکت می کند.

اتاق نشیمن آبی اقیانوسی

استفاده از رنگ قهوه ای برای اتاق نشیمن

دهه 70 واقعاً در طراحی داخلی سبکی آرامش بخش، ارگانیک، و استفاده از رنگ‌های خاکی است که محیط دلگرمی در خانه ایجاد می‌کند. چوب‌های تیره – به‌ویژه دیوارهای دارای روکش چوبی – فرش‌های پشمالو و مبلمان چرمی به‌خاطر ظاهر قدیمی‌شان مورد علاقه هستند.

استفاده از رنگ قهوه ای برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن با رنگ صورتی ملایم 

صورتی به آرامی به فضای داخلی اضافه می گردد – رنگ پودری و رژگونه ای ملایم – تنها با محبوبیت فیلم باربی افزایش کرده است. اما استفاده از آن در دنیای واقعی بسیار ملایم تر است. از نظر کاربردی، رنگ صورتی به طور طبیعی با چوب های سفید رنگ شده و بافت های ارگانیک مانند کتان یا سنگ هارمونی زیبایی پیدا می کند.

استفاده از رنگ قهوه ای برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن سفید 

چشم پوشی از رنگ برای اتاق نشیمن سفید می تواند واقعا آرامش بخش، تمیز و بکر به نظر برسد. به یاد داشته باشید که رنگ سفید به نور طبیعی و مصنوعی بسیار جواب می دهد، بنابراین هنگام تزئین با رنگ سفید، به جای مخالفت رنگ را در اتاق خواب خود کار کنید.

اتاق نشیمن سفید 

استفاده از رنگ های یکدست

این یک مسیر طراحی کلاسیک برای اتاق نشیمن است. به پالت خاکستری، سیاه و سفید بچسبید و رنگ‌های شاد را کم کم به آن اضافه کنید – استفاده از تابلوهای صورتی ملایم و بنفش و همین طور کوسن‌های مخملی و استفاده از رنگ سبز.

اتاق نشیمن تک رنگ

سبک دکوراسیون وینتیج

اگر قصد دارید قطعات قدیمی را به خانه خود اضافه کنید، یا اگر دوست دارید وسایل عتیقه به جای جدید در تزئینات منزل خود استفاده کنید، پالت های رنگی خاصی وجود دارند که بهترین مکمل برای این محیط است. در فروشگاه‌های عتیقه‌فروشی‌ها، چوب تیره و وسایل با فلز برنج می توانید پیدا کنید، و اگر بخواهید از سبک طراحی دهه ۶۰ یا ۷۰ استفاده کنید، می توانید از انبوهی از رنگ‌های نارنجی، قرمز و قهوه‌ای گرم استفاده کنید.

نشیمن وینتیج

رنگ دکوراسیون مشکی

پالت رنگ تیره و تیره می تواند در فضایی که به طور مرتب از آن استفاده می کنید انتخابی سخت است، اما اگر جزئیات معماری جالب زیادی مانند شومینه، پانل های دیواری یا قرنیزها داشته باشید، بسیار خوب به نظر می رسد.

رنگ دکوراسیون مشکی

رنگ دکوراسیون نشیمن نارنجی

برای کسانی که با رنگ احساس نشاط می کنند. این اتاق نشیمن استوایی از رنگ های روشن و مرکباتی برای ایجاد احساس تعطیلات در خانه استفاده می‌کند.

رنگ دکوراسیون نشیمن نارنجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا