چگونه کودک خود را بازیگر کنیم؟|10%تخفیف آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان پانیذ

سایت برترین ها

بازیگری از جمله شغل‌هایی است که کودکان علاقۀ وافری به آن دارند. کودکان معمولاً یا می‌خواهند بازیگر شوند، یا خلبان و یا فوتبالیست. پدر و مادرها هم معمولاً نمی‌دانند چطور با علایق فرزندشان مواجه شوند. اغلب راه درست برای تعیین مسیر پیش روی فرزندشان را نمی‌دانند. اگر فکر می‌کنید ” چگونه کودک خود را بازیگر کنیم؟” در ادامه با ما همراه باشید.

بازیگر شدن آرزویی است که برای کودکان و مخصوصاً نوجوانان بسیار پررنگ است. معمولاً اولین دلیل آن هم کسب شهرت و موفقیت و جهانی‌شدن است. نوجوان در رؤیا و تخیلات خودش تبدیل به ستارۀ سینما شده است و جایزۀ اسکار را در دست می‌گیرد. اگر هم کودک یا نوجوان قانعی باشد دریافت سیمرغ جشنوارۀ فجر او را راضی می‌کند. اما به کمتر از آن رضایت نمی‌دهد.

خیلی‌ها فکر می‌کنند بازیگری کار آسانی است. گرچه بازیگری پس از شغل معدن سخت‌ترین کار دنیا نیست، اما کار سختی است. این شغل، زمان، مکان و شرایط را نمی‌شناسد و کودکان ما از این موضوع بی‌خبر هستند. یک بازیگر باید به متدهای بازیگری آشنا باشد. اگر بازیگری در دریافت و فهم صحیحی متدهای بازیگری مشکل داشته باشد نمی‌تواند به‌خوبی از عهدۀ نقشش برآید. یا خیلی تصنعی بازی می‌کند یا این‌قدر در نقشش فرو می‌رود که تا مدت‌ها پس از اتمام فیلم‌برداری نقشش را زندگی می‌کند نه خود واقعی‌اش را.

بازیگر حتی اگر کودک باشید باید از اندازه و قاب دوربین مطلع باشد تا بتواند جاگیری صحیحی جلوی دوربین داشته باشد. اما کودک چگونه می‌تواند این نکات مهم و پیچیده را بیاموزد؟

تخفیف کلاس آموزش بازیگری

کودک و بازیگری

البته خبر خوب برای شما این است که معمولاً کودکان بازیگر به‌خوبی می‌توانند از عهدۀ نقششان برآیند. دلیل آن هم این است که کودک نقشش را باورپذیر اجرا می‌کند. کودک نمی‌تواند به چیزی تظاهر کند و این تظاهر نکردن در زندگی واقعی، در بازیگری هم به او کمک می‌کند. اما هر کودکی هم استعداد بازیگری ندارد و تنها علاقه ملاک بازیگر شدن نیست. استعداد و علاقه و البته پشتکار هر سه برای بازیگر شدن مهم هستند. اغلب پدر و مادرها گمان می‌کنند فرزندانشان برای بازیگری مستعد هستند، اما درواقع این‌گونه نیست. پس از جلوی دوربین رفتن و تست گرفتن مشخص می‌شود که کودک شما تا چه اندازه با استعداد است. پس نکته اول اینکه واقعیت‌ها را در نظر بگیرید.

پس از کشف صحیح استعداد کودک لازم است شرایط زندگی کودک در نظر گرفته شود. اگر شما و همسرتان شاغل هستید و به شدت سرتان شلوغ است، نمی‌توانید کودکتان را سر صحنه‌های فیلم‌برداری ببرید نباید انتظار زیادی داشته باشید. اگر محل زندگی شما از شهرهای بزرگ دور است، بازیگر شدن کمی کار را مشکل می‌کند. گرچه با برگزاری کلاس‌های آنلاین بازیگری می‌توانید استعداد کودک خود را پرورش دهید. اما باز هم برای حضور در صحنه نیاز است که در شهرهای بزرگ‌تر باشید.

سپس باید کودک از لحاظ شخصیتی و رفتاری بررسی شود. مثلاً برخی کودکان به دلیل بیش‌ازحد خجالتی بودن نمی‌توانند بازیگر شوند. چنین کودکی هنگام اجرای نقشش ممکن است دچار شرم و خجالت از عوامل پشت صحنه شود. این کودک هنگام صحبت با نقش روبرویش هم دچار مشکل می‌شود.

پس از طی این مراحل کودک باید آموزش صحیح را آغاز کند. برای این کار باید کودک را در یک آموزشگاه معتبر بازیگری ثبت نام کرد. کودک باید کم‌کم با فیلم‌ها و کتاب‌های مهم برای بازیگر شدن آشنا شود. تنها حضور در کلاس نمی‌تواند دلیل خوبی برای تضمین بازیگر شدن وی در آینده باشد. عده زیادی از کودکان پس از طی دورۀ بازیگری اگر شانس حضور جلوی دوربین را داشته باشند، با حضور در یک فیلم و سریال به کلی از دنیای بازیگری خداحافظی می‌کنند. یکی از این دلایل می‌تواند رها کردن کودک پس از فیلم‌برداری توسط عوامل فیلم باشد. یا اینکه کودک طی بازی در فیلم و سریال به‌قدری خسته و اذیت شده است که دیگر تمایلی به حضور در چنین محیطی ندارد.

بهترین کلاس بازیگری برای کودکان در تهران

آموزشگاه بازیگری کودک

آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان پانیذ می‌تواند محیطی را برای فرزند شما فراهم کند تا به‌راحتی آموزشش طی شود. در این آموزشگاه، کودکان پس از طی دورۀ بازیگری، به کارگردانان برای حضور جلوی دوربین معرفی می‌شوند. این معرفی کودک به پروژه های سینمایی باعث رشد استعدادهای او می‌شود. پس درنگ نکنید و برای اطلاع از نحوۀ حضور فرزندتان در این کلاس‌ها با ما تماس بگیرید.

 بزرگراه شهید سلیمانی (رسالت)، جنب مترو علم و صنعت، مجتمع تجاری شاپرک، طبقه ۴، واحد ۴۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا