لیست معرفی ده تا از فیلم های دلهره‌آور و مهیج

سایت برترین ها

🎬 Parasite (2019)

خانواده کیم (پدر خانواده کی تاک، مادر خانواده چانگ سوک، دختر کی جونگ و پسر کی وو) در زیرزمین یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنند. آن‌ها مشاغل موقت خانگی با درآمد کم دارند و برای تأمین مخارج زندگی خود تلاش می‌کنند. مین هیوک، دوست کی وو، سنگ شانسی را برای ثروتمند شدن به خانواده کیم می‌دهد. وی که برای تحصیل در خارج، قصد دارد کشور را ترک کند، به کی وو پیشنهاد می‌کند که او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه، مربی انگلیسی دختر خانواده ثروتمند پارک، داهه شود. کی وو در نقش یک دانشجوی دانشگاه یانسه توسط خانواده پارک استخدام می‌شود.

🎬 Shutter Island (2010)

جزیره شاتر (به انگلیسی: Shutter Island) یک فیلم نئو-نوآر و تریلر روان‌شناختی، به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و محصول سال ۲۰۱۰ ایالت متحده آمریکا است. فیلم‌نامه این فیلم توسط لایاتا کالوگریدیس بر اساس رمانی به همین نام نوشته دنیس لهان به رشته تحریر درآمده است. در این فیلم لئوناردو دی کاپریو همانند سه فیلم قبلی اسکورسیزی یعنی دار و دسته‌های نیویورکی، هوانورد و رفتگان در نقش اصلی حضور دارد.

این فیلم محصول کمپانی پارامونت و کلمبیا است و برخلاف سه فیلم قبلی این کارگردان چیره‌دست با بازیگر ثابتش دی‌کاپریو، که مضامین گوناگونی چون جنایی، مافیایی، تاریخی و بیوگرافی را تجربه کرده‌بودند این بار فیلم جدیدشان، جنبه‌ای هیجانی-دلهره‌آور و تاحدودی ترسناک دارد.

این فیلم فروش خوبی داشت و با استقبال خوبی از سوی مردم و منتقدین مواجه شد.

فیلم Shutter Island

🎬 Memento (2002)

لئونارد شلبی (گای پیرس) بر اثر یک اتفاق، حافظه کوتاه مدت خود را از دست می‌دهد و با کمک یادداشت‌ها، خالکوبی‌ها و عکس‌هایش سعی می‌کند کسی که همسرش را کشته‌است پیدا کند و انتقام بگیرد. در خالکوبی‌هایش اشاره شده که فردی به نام جان یا جیمز با نام خانوادگی جی…..[ادامه نامعلوم] همسر او را کشته‌است و به‌دنبال او می‌گردد.
به کمک پلیسی به نام تدی شخصی به نام جیمی گراندز را پیدا کرده و می‌کشد و لباس‌ها و ماشین او را صاحب می‌شود و آنجا پی‌می‌برد که نام واقعی تدی جان ادوارد گمل است. شماره پلاک ماشین او را به عنوان مظنون بعدی یادداشت کرده و روی بدنش خالکوبی می‌کند.
در کتش که در واقع کت جیمی بوده آدرس یک بار را پیدا کرده و به آنجا می‌رود و در آنجا با ناتالی همسر جیمی آشنا می‌شود.
در پایان طی ماجراها و اتفاقاتی ناتالی که دوستش در اداره صدور گواهینامه کار می‌کند رد پلاک ماشین را گرفته و او می‌رود در همان مکانی که جیمی گراندز را کشته بود تدی را می‌کشد.

فیلم Memento

🎬 Nightcrawler (2014)

لوئیس بلوم یک دزد خرده پاست که از ساختمان‌های نیمه کاره در لس آنجلس آهن آلات می‌دزدد و آنها را می‌فروشد. اما یک شب که در خیابان قدم می‌زد به‌طور اتفاقی با گروهی از فیلمبرداران موسوم به «شبگرد» که در حال فیلمبرداری از یک صحنه دلخراش تصادف بودند آشنا می‌شود.
لوئیس تصمیم می‌گیرد که اینکار را دنبال کند. او یک دوچرخه مسابقه می‌دزدد و آنرا در مغازه‌ای با یک دوربین فیلمبرداری و یک بیسیم پلیس عوض می‌کند و مشغول فیلمبرداری از صحنه‌های تصادف می‌شود. او روز به روز در این راه پیشرفت می‌کند و …

فیلم Nightcrawler

🎬 Panic Room (2002)

سارا (کریستن استوارت) و مادرش مگ آلتمن (جودی فاستر) که اخیراً جدا شده، به یک ساختمان چهار طبقه در شهر نیویورک نقل‌مکان کرده‌اند. مالک قبلی این خانه که یک میلیونر منزوی بوده، اتاق امنی را برای محافظت ساکنان در برابر مهاجمان نصب کرده‌ است؛ این اتاق توسط بتن و فولاد تقویت شده و سامانه امنیتی با دوربین‌های نظارتی دارد.

در اولین شب اقامت مگ و سارا سه مهاجم وارد خانه می‌شوند: جونیور (نوه مالک قبلی)، برن‌هام (فارست ویتاکر؛ کارند شرکت امنیتی) و رائول (دزدی خرده‌پا). آن‌ها قصد دارند اوراق‌قرضه‌ای را که توسط مالک قبلی در گاوصندوق اتاق امن قرار دارد، سرقت کنند؛ چون جونیور نمی‌خواهد آنها را با سایر ورثه شریک شود.

فیلم Panic Room

🎬 Drive (2011)

یک راننده بدلکار پروژه های سینمایی هالیوود، که شب هنگام برای خلافکاران رانندگی می کند، در جریان یکی از این ماموریت هایش همه چیز به درستی پیش نمی رود و بزودی در میابد که همه به دنبال او هستند…

فیلم Drive

🎬 Uncut Gems (2019)

در سال ۲۰۱۰، معدنچیان یهودی اتیوپیایی یک اپال سیاه کمیاب را از معدن ولو در اتیوپی بازیابی کردند. در سال ۲۰۱۲، هاوارد رتنر (Howard Ratner؛ آدام سندلر) یک آمریکایی یهودی و معتاد به قمار، شرکت KMH، یک جواهرفروشی در منطقهٔ الماس شهر نیویورک را اداره می‌کند.
هاوارد برای پرداخت بدهی‌های قمار خود، که شامل ۱۰۰٫۰۰۰ دلار به رباخواری به نام آرنو (اریک بوگوسیان) که همچنین برادرزنش است، تقلا می‌کند. زندگی خانگی او بین همسرش دینا که پس از عید پسح با طلاق موافقت کرده‌است و دوست دخترش جولیا که کارمند KMH است تقسیم می‌شود.

فیلم Uncut Gems

🎬 Prey (2022)

در سال ۱۷۱۹ در دشت‌های بزرگ، نارو (Naru)، یک زن جوان کومانچی که به عنوان یک شفادهنده آموزش دیده‌است، آرزو دارد مانند برادرش، تابه (Taabe)، یک شکارچی ماهر شود. نارو در حالی که یک گوزن را با سگش ساری، ردیابی می‌کند، شاهد یک ناهنجاری در ابرها می‌شود که او آن را به مرغ طوفان / تاندربرد نسبت می‌دهد (که در واقع فضاپیمای متعلق به یک غارتگر (Predator) است).
نارو این امر را نشانه‌ای برای اثبات خود می‌داند. تابه موافقت می‌کند که نارو را برای پیوستن به گروه جست‌وجوی شیر کوهی، که به یکی از شکارچیان قبیله حمله کرده بود، بیاورد، اما تنها به این دلیل که اگر شکارچی را زنده پیدا کنند، نارو بتواند به درمان پزشکی وی بپردازد. این گروه شکارچی مجروح را پیدا می‌کنند، اگرچه تابه پشت سر می‌ماند تا شیر کوهی را پیدا کرده و بکشد.

فیلم Prey

🎬 The Lighthouse (2019)

برادر کارگردان (رابرت اگرز) یعنی مکس اگرز، در ابتدا تصمیم داشت فیلمی بر اساس داستان “فانوس دریایی (The Light-House)” به نوشته ادگار آلن پو بسازد. اما موفق نشد و رابرت اگرز تصمیم گرفت که با مشارکت برادرش، فیلمی در همان دورهٔ زمانی بسازند و عناصر مرتبط به داستان آلن پو را حذف کنند و تنها شباهت آنها، عنوان آنهاست.

فیلم The Lighthouse

برگرفته از ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا