جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست|دکتر صدیقه مهدوی

سایت برترین ها

بلفاروپلاستی یکی از رایج ترین عمل های جراحی زیبایی است. تا به امروز در مقایسه با سایر روش های غیرجراحی، به ویژه در صورت پیری، قوی ترین روش جوانسازی اطراف چشم است. با وجود آن، این روش دارای کاستی هایی است که شامل منحنی یادگیری شیب دار، بهبودی طولانی مدت، و پتانسیل برای ظاهر و عوارض تغییر دهنده زندگی است. دستیابی به نتایج موفقیت آمیز متکی به درک کامل توپوگرافی صورت، انتخاب بیمار و تکنیک، و در صورت لزوم، پیروی از یک رویکرد محافظه کارانه است. بلفاروپلاستی مدرن به جای برداشتن تهاجمی، بر حفظ بافت و افزایش حجم تکیه دارد. این مفهوم پس از درک این موضوع شکل گرفت که تکنیک‌های قدیمی‌تر منجر به ظاهری توخالی می‌شوند که روند پیری را برجسته می‌کند. این با پیشرفت در دانش آناتومی اطراف چشم و تغییرات پیری بیشتر تقویت شد. این مقاله آموزش مداوم پزشکی، آناتومی جراحی اطراف چشم، برنامه‌ریزی قبل از عمل، و روش‌ها و تکنیک‌های متنوع بلفاروپلاستی را با تأکید بر ایمنی و متناسب کردن این روش با آناتومی بیمار شرح می‌دهد.

 

بلفاروپلاستی جوانسازی پلک فوقانی و تحتانی با جراحی است. بر اساس آمار انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا در سال 2016، این چهارمین عمل زیبایی رایج است که در ایالات متحده انجام می شود. 1 هر دو بلفاروپلاستی فوقانی و تحتانی، از نظر فنی عملیاتی هستند که نیاز به برنامه ریزی دقیق و اجرای دقیق برای دستیابی به نتایج مطلوب و اجتناب از عوارض دارند. تکنیک‌های متعددی برای بلفاروپلاستی‌های بالا و پایین توصیف شده‌اند، بدون هیچ داده مقایسه‌ای که از برتری یک تکنیک بر دیگری حمایت می‌کند. بازگرداندن ظاهری جوان و طبیعی به چشم و ناحیه اطراف چشم. برای بلفاروپلاستی فوقانی، هدف بازیابی دید فضای پرتارسال با یک چین پلک فوقانی مشخص و در عین حال بازیابی حجم چین جذاب پلک فوقانی، در تناسب مناسب با فضای پرتارسال است. بلفاروپلاستی تحتانی با هدف ایجاد سطحی صاف پلک تحتانی با انتقال بدون درز به داخل گونه انجام می شود. با تحقق این اهداف، شکل و ابعاد شقاق کف دست باید حفظ یا بهبود یابد.

مانند سایر روش‌های جراحی پلاستیک، مفهوم بلفاروپلاستی در طول سال‌ها به دلیل افزایش دانش آناتومی اطراف چشم، توپوگرافی صورت و روند پیری تکامل یافته است. در نتیجه، چندین تکنیک جراحی در تلاش برای به حداکثر رساندن ایمنی و بهبود نتایج زیبایی توصیف شده است. انتخاب یک تکنیک خاص بلفاروپلاستی به شدت با چندین مکتب فکری مختلف مورد بحث قرار گرفته است. ترس از عوارض بعد از عمل، به ویژه با بلفاروپلاستی تحتانی، بسیاری از جراحان را به سمت رویکردهای محافظه کارانه تر سوق داده است.

اهداف عمل جراحی بلفاروپلاستیک، بازگرداندن عملکرد صحیح پلک(های) آسیب دیده و بازیابی زیبایی شناسی ناحیه چشمی صورت است که با از بین بردن پوست اضافی پلک(های) به دست می آید. صاف کردن عضلات زیرین چشم، سفت کردن ساختارهای نگهدارنده، و برداشتن و باز کردن چربی اضافی ناحیه رتروسپتال چشم، به منظور ایجاد یک انتقال آناتومیک صاف از پلک پایین به گونه.

نتایج بلفاروپلاستی در یک فرد بالغ یک روز پس از جراحی

در عمل جراحی چشم، اصلاح یا اصلاح معمول (یا هر دو) پلک بالا و پایین و بافت های اطراف ابروها، ناحیه پل بینی فوقانی و قسمت های بالایی گونه ها است. با اصلاح پوشش های پریوستال استخوان های صورت که مدار (حفره چشم) را تشکیل می دهند به دست می آید. پریوستوم شامل بافت های همبند دو لایه ای است که استخوان های بدن انسان را می پوشاند:

لایه خارجی شبکه های بافت همبند متراکم با رگ های خونی و لایه داخلی و عمیق دسته های کلاژنی متشکل از سلول های دوکی شکل بافت همبند و شبکه ای از الیاف نازک و الاستیک.
روش بلفاروپلاستی آسیای شرقی با بلفاروپلاستی کلاسیک متفاوت است. در بیماران جوانتر، هدف از جراحی ایجاد چین بالای پلک (“جراحی پلک دوتایی”) است، در حالی که در بیماران مسن تر، هدف ایجاد یا بالا بردن چین بالای پلک و برداشتن پوست اضافی پلک (“بلفاروپلاستی آسیایی”) است.

نمونه کار بلفاروپلاستی پلک در بانوان

خطوط برش برای بلفاروپلاستی

شرح حال کامل پزشکی و جراحی قبل از عمل، و معاینه فیزیکی ناحیه اطراف چشم بیمار (از ابرو تا گونه تا بینی)، تعیین می کند که آیا بیمار می تواند با خیال راحت تحت عمل بلفاروپلاستی قرار گیرد تا به طور عملی برطرف شود (اصلاح یا اصلاح، یا). هر دو) نشانه های عملکردی و زیبایی شناختی ارائه شده توسط بیمار. به‌طور متوالی، بلفاروپلاستی پلک پایین می‌تواند با موفقیت مسائل آناتومیک پوست اضافی پلک، شلی ماهیچه‌های چشم و سپتوم چشم (رباط کف دست)، چربی بیش از حد چشمی، ناهنجاری پلک پایین و برجستگی شیار نازوژوگال را برطرف کند. مدار (حفره چشم) به شیب بینی می رسد.

در مورد پلک فوقانی، عمل بلفاروپلاستی می تواند از دست دادن بینایی محیطی ناشی از شلی پوست پلک بالایی که روی مژه ها قرار دارد را برطرف کند. قسمت های بیرونی و بالای میدان دید بیمار تحت تأثیر قرار می گیرد و او را در انجام کارهای روزمره مانند رانندگی اتومبیل و خواندن کتاب دچار مشکل می کند.

 

روش‌ها

بلفاروپلاستی ترانس ملتحمه: برداشتن چربی دور چشم برای اصلاح زیبایی پلک تحتانی
عمل بلفاروپلاستی معمولاً از طریق برش‌های جراحی خارجی که در امتداد خطوط طبیعی پوست (چین) پلک‌های بالا و پایین ایجاد می‌شود، انجام می‌شود، که سپس جای زخم جراحی را از دید پنهان می‌کند، به خصوص زمانی که تحت تأثیر چین‌های پوستی زیر مژه‌های پلک پایین قرار می‌گیرد. . این برش ها را می توان از ملتحمه، سطح داخلی پلک تحتانی، مانند بلفاروپلاستی ترانس ملتحمه، ایجاد کرد.

نمونه کار بلفاروپلاستی اقایان

جمع‌بندی

بلفاروپلاستی های فوقانی و تحتانی روش های جراحی زیبایی موثر و ایمن هستند که نیاز به دانش آناتومی اطراف چشم و برنامه ریزی قبل از عمل کارفول دارند. انتخاب روش باید متناسب با نیازهای بیمار و عوامل خطر قبل از عمل باشد. حفظ و افزایش حجم به جای برداشتن بیش از حد بافت، تعریف بلفاروپلاستی مدرن است. تسلط بر تکنیک های خاصی مانند لنگر زدن کانتال و پیوند چربی به جلوگیری از عوارض بعد از عمل و بهبود نتایج کمک می کند.

دکتر صدیقه مهدوی

تهران، خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه‌الله، پلاک ۲۰۹ واحد۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا