همه چیز درباره کاشت ناخن در سالن زیبایی آنسه

سایت برترین ها

کاشت ناخن این روزها به یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مهارت‌ها در حوزه‌ زیبایی تبدیل شده که خانم‌های جوانان به فعالیت در آن علاقه‌مند هستند. ناگفته نماند کاشت ناخن محدودیت سنی ندارد و گاهاً می‌بینیم که حتی نوجوانان و افراد مسن هم به فعالیت در آن از خود علاقه نشان می‌دهند؛ چون بسیاری از افراد با سلیقه‌ و علایق مختلف به سمت کاشت ناخن می‌روند، بازار کار این لاین زیبایی بیشتر سال داغ بوده و بسیاری از خانم‌ها برای کسب درآمد هم روی یادگیری آن حساب می‌کنند؛ به همین دلیل می‌خواهیم تا جایی که امکان دارد شما را با مفاهیم و نکات و ترفندهای کاشت ناخن آشنا کنیم.

آموزش شناخت اجزای ناخن در سالن زیبایی آنسه

اگر تمایل به یادگیری این مهارت دارید یا اینکه برای اولین بار می‎خواهید به کاشت ناخن بپردازد، جای درستی آمده اید. چون قبل از شروع به این کار زیبایی باید یک سری نکات را در مورد ناخن بدانید و بهتر است در ابتدا با آن‌ها آشنا شوید. اینگونه اصولی‌تر و حرفه‌ای‌تر آن را می‌توانید انجام دهید و هم اینکه متوجه شوید به صورت کلی برای فعالیت در این حوزه به چه چیزهایی پیش‌نیاز است.

داشتن ناخن‌های زیبا، بلند و بی‌نقص آرزوی همه خانم‌ها است ولی تا زمانی که به سلامت ناخن اهمیت داده نشود رسیدن به این زیبایی ممکن نخواهد بود. پس اول به سلامت ناخن توجه کنید و سپس اقدام به کاشت ناخن کنید. سلامتی و زیبایی ناخن به عوامل متعددی بستگی دارد و ما در سالن زیبایی آنسهبرای داشتن ناخن‌های سالم قبل از هر کاری شناخت درست ساختار ناخن را به شما آموزش می‌دهیم. در ادامه با اجزای ناخن آشنا می‌شویم.

·        لبه آزاد ناخن

لبه آزاد ناخن همان بخش سفید ناخن بوده که از پوست جدا است و لبه آزاد دارد و با رشد ناخن از سر انگشت جلو می‌زند و در هنگام گرفتن ناخن و سوهان کشیدن با این بخش سروکار دارید.

·        صفحه ناخن

صفحه قسمتی از ناخن بوده که قابل رویت و دیده‌شدن است و بر روی بستر ناخن قرار گرفته است. دراصل به پوست زیر ناخن چسبیده است. صفحه ناخن از هیدروژن، کربن، اکسیژن، نیتروژن و سولفور تشکیل شده که با فرآیند کراتینه‌سازی یعنی سفت‌شدن سلول‌های مرده و تبدیل به یک سطح صاف و محکم ساخته می‌شود.

·       هلال ناخن

با نگاهی به قسمت پایین ناخن‌های خود شکلی هلالی و سفید می‌بینید، به نام هلال ناخن. اینجا محل برخورد بستر ناخن با ماتریس ناخن است.

·       کوتیکول

قسمتی از پوست که روی ناخن را می‌پوشاند کوتیکول نام داشته و قطر آن کمتر از یک میلیمتر است. کوتیکول از ناخن در مقابل عفونت و باکتری را محفاظت می‌کند. اینجا قسمتی است که در مرحله مانیکور برش داده می‌شود تا صفحه ناخن بلند و تمیز به نظر برسد.

·        هایپونیچوم

این خط جایی است که صفحه ناخن را از بستر ناخن جدا کرده یا به عبارتی خطی که وقتی به زیر ناخن نگاه کنید، آن را در لبه آن مشاهده می‌کنید. البته مراقبت باشید که موقع گرفتن ناخن به آن صدمه نزنید.

·        شیار ناخن

این قسمت لبه آزاد ناخن را از پوست جدا می‌کند و در واقع خط هدایت‌کننده رشد ناخن است. در این قسمت لبه ناخن به گوشت فرو می‌رود و به همین دلیل دقت کنید شیار ناخن را عمیق کوتاه نکنید.

 ·        دیواره ناخن

دیوار ناخن پوستی است که در دو طرف ناخن قرار دارد.

·        پایه ناخن

پایه یا بستر ناخن در زیر صفحه ناخن قرار گرفته و قسمتی از پوست انگشت است.

·        ماتریس ناخن

بافت ناخن در ماتریس ناخن ساخته می‌شود و تنها بخش زنده بافت ناخن محسوب می‌شود که شامل عصب و رگ‌های خونی است و سلول‌های ناخن را تولید می‌کند.

همه چیز درباره کاشت ناخن

ابزارهای مورد نیاز کاشت و ترمیم ناخن

ابزارهای کار برای انجام انواع کاشت و ترمیم ناخن متفاوت هستند، اما با این حال اگر یک ناخن‌کار کاربلد باشید و بخواهید مثل یک فرد معروف در سطح شهر یا حتی استان مشغول به کار شوید، باید تمام وسایلی را که برای کاشت و ترمیم انواع ناخن استفاده می‌شود را در همراه خود داشته باشید. این ابزارها به شرح زیر هستند:

  • قالب کاشت
  • انواع قلم‌ها مثل قلم کار با ژل، قلم تخت و قلم وان‌بال
  • نیپر
  • انواع سوهان و سر سوهان برقی و دستی، ست مانیکور، الماسه استوانه و استوانه سرگرد
  • دستگاه فرابنفش
  • عقب‌زن
  • کاتر تیب

چهار مرحله‌ کاشت ناخن

حالا که از ساختمان ناخن و ابزارهای کاشت شناخت پیدا کردید، قاعدتا کار راحت‌تری برای کاشت و ترمیم ناخن خواهید داشت. به‌طورکلی کاشت ناخن چهار مرحله‌ی دارد که به ترتیب عبارت‌اند از:

  1. زیرسازی
  2. موادگذاری
  3. سوهان‌کشی
  4. طراحی

در نوع کاشت فرقی نمی‌کند، به‌صورت کلی این چهار مرحله همیشه هستند.

ترمیم کاشت ناخن در سالن زیبایی آنسه

ناخن همیشه در حال رشد است و تقریبا بعد از 20 روز ناخن از کوتیکول یا انتهای ناخن بلند می‌شود و مواد کاشته شده ناخن به سمت جلو رشد می‌کنند. هرموقع ناخن‌ها تا این حد رشد کرد  که ناخن اصلی را دیدید زمان ترمیم فرا رسیده است و ناخن باید دوباره ترمیم شود و سر ناخن اصلاح شود. ترمیم عموما بعد از ٣ تا ۴ هفته بعد از کاشت انجام می‌شود به اینصورت که ضدقارچ را به کوتیکول و اطراف زده و بعد موادگذاری انجام می‌شود در آخر هم همه مراحل کاشت تکرار می‌شود. مدت ترمیم کاشت ناخن به اندازه زمانی که برای کاشت ناخن وقت گذاشته اید حدود بیشتر از یک ساعت و زمانبر است.

آدرس: خیابان شریعتی، روبروی یخچال، کوچه‌ی شریف، پلاک۲، واحد۲

تلفن تماس  ۰۲۱۲۲۲۷۴۷۴۱   و  ۰۹۱۰۸۲۹۶۹۵۹

آدرس اینستاگرام:anse.salon.anse

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا