معرفی چند فیلم فانتزی جذاب

سایت برترین ها

چندتا فیلم فانتزی جذاب برای اونایی که به این سبک علاقه دارن:

– Edward Scissorhands (1990)

پگی یک فروشنده از شرکت ایوان است که هیچ درآمد خوبی ندارد. روزی او به قصر بزرگی در حومه شهرکشان می‌رود و در آنجا یک موجود شبیه به انسان می‌بیند که به جای دستانش قیچی دارد. او می‌فهمد که در آنجا مخترعی زندگی می‌کرده و آن موجود را می‌ساخته که قبل از تمام کردن دستانش می‌میرد. نام آن موجود ادوارد است.

Edward Scissorhands

– Midnight in Paris (2011)

جیل (اوون ویلسون) به همراه همسر و پدر و مادرزنش به پاریس سفر می‌کند و شدیداً تحت تأثیر شهر و زیبایی‌هایش قرار می‌گیرد. اما همسرش، اینز (ریچل مک‌آدامز) و بقیهٔ خانواده، چنین احساسی ندارند. همزمان، جیل به فکر کار کردن روی رمانش با موضوع نوستالژی است. آنها در پاریس با دوستان قدیمی اینز (پائول و کارول) برخورد می‌کنند. اینز که دوست قدیمی پائول بوده، او را فردی باهوش می‌داند و ترجیح می‌دهد بیشترِ وقتش را همراه با او بگذراند. جیل، شب را در خیابان‌های پاریس قدم می‌زند و جلو کلیسایی با صدای زنگ نیمه‌شب ماشینی قدیمی می‌آید و او را به قرن ۲۰ و دورانی که برای جیل رؤیایی است می‌برد. جیل در آن زمان، با نویسنده‌ها و هنرمندان آن دوره ملاقات می‌کند. در آن دوران با دختری ملاقات می‌کند که قرن ۱۹ را دوران طلایی برای زندگی می‌داند. هنگامی که به همراه او به سال ۱۸۹۰ می‌رود، با هنرمندانی مواجه می‌شود که دوست دارند در رنسانس زندگی کنند.

Midnight in Paris

– The Shape of Water (2017)

سال ۱۹۶۲ در شهر بالتیمور، الیسا زن جوانی است که به علت آسیبی که در دوران کودکی از ناحیه گردن دیده، توانایی حرف زدن خود را از دست داده و با زبان اشاره با دیگران ارتباط برقرار می‌کند. الیسا به عنوان نظافتچی در یک آزمایشگاه دولتی و فوق پیشرفته کار می‌کند. الیسا از زندگی خود چندان راضی نیست. او با کسی ارتباط خاصی ندارد و لحظات آرام و صمیمی را تنها با دو نفر تجربه می‌کند:همسایه خود گیلز که پیرمردی هنرمند و همجنس‌گرا است و زلدا که زنی آفریقایی-آمریکایی و همکار او در آزمایشگاه است. با ورود موجود عجیب دو زیستی به آزمایشگاه اوضاع برای الیسا عوض می‌شود. کسی که مسئول تحقیق بر روی این موجود است شخصی بنام سرهنگ ریچارد استریکلند می‌باشد که فردی خشن و جدی است. الیسا در طی حضور متعددش در محل نگهداری موجود که درون مخزن آبی نگهداری می‌شود با او ارتباط برقرار کرده به مرور رابطه‌ای عاشقانه بین این دو شکل می‌گیرد. الیسا که در طی اتفاقاتی متوجه می‌شود سرهنگ قصد کشتن این موجود را دارد تصمیم به فراری دادن او می‌گیرد. تصمیمی که جان خودش و عزیزانش را با خطر بزرگی رو به رو می‌کند…

فیلم The Shape of Water

– Bruce Almighty (2003)

بروس قادر مطلق (به انگلیسی: Bruce Almighty) فیلمی کمدی به کارگردانی تام شادیاک است که در سال ۲۰۰۳ ساخته شده و جیم کری بازیگر نقش اول آن است در این فیلم بازیگرانی همچون جیم کری، مورگان فریمن، جنیفر آنیستون، لیزا ان والتر، فیلیپ بیکر هال ، استیو کرل و کاترین بل ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم با نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان مواجه شد.

فیلم Bruce Almighty

– Sleepy Hollow (1999)

ایکابد کرین (جانی دپ)، پلیس جوانی است که بیش از هر چیز به منطق و علیت معتقد است. بعد از اعتراضی که در مورد شیوه‌های خام و بی‌منطق رؤسایش می‌کند، قاضی (کریستوفر) او را به روستای اسلیپی هالو (سوار بی‌سر) می‌فرستند تا معمای سه قتل اخیر این روستا را حل کند. قتل‌هایی که در آنها ناشناسی سر مقتولان را قطع کرده‌است.

ایکابد کرین به اسلیپی هالو می‌رود و در بدو ورود با کاترینا ون تسل (کریستینا ریچی)، دختر بالتوس ون تسل (مایکل گمبون) بزرگ ناحیه برخورد می‌کند. او را در خانهٔ ون تسل می‌پذیرند. همان شب، قتل دیگری صورت می‌گیرد. ایکابد کرین به بررسی جسد می‌پردازد و می‌بیند که زخم بوی گوگرد می‌دهد و خون کمی از آن ریخته‌است. او در می‌یابد علت برخاستن سوار بی سر از مقبره‌اش، یافتن سر گمشده خودش است. پس از کنکاشهای بسیار ایکابد درمی یابد که مقتولین به هم مرتبط هستند. با پیگیری این جریان او به بالتوس ون تسل مشکوک می‌شود و عنوان می‌کند اوست که سوار بی سر را کنترل می‌کند. این فرض ایکابد، رابطه عاشقانه بین او و کاترینا را مخدوش می‌کند. اما…

Sleepy Hollow

– Constantine (2005)

جان کنستانتین یک کارآگاه مرموز جن‌گیر است. در پی کشف خودکشی ایزابلا دودسون، خواهر دوقلوی او به کنستانتین پناه می‌برد و در نتیجه می‌فهمد که مامون (پسر شیطان) برای ورود به دنیا احتیاج به خون خدا دارد و این خون را می‌تواند از روی لکه‌های خون روی نیزه سرنوشت (همان نیزه‌ای که عیسی را به قتل رساند) به دست بیاورد. اما باید مامون درون بدن خواهر دوقلو حلول کند و با نیزه سرنوشت کشته شود تا بتواند جسم یابد. اما کنستانتین خودکشی می‌کند تا خود لوسیفر به دنبال او بیاید تا بفهمد پسرش از او جلو زده‌است و از لوسیفر می‌خواهد تا در مقابل از مرگ خواهر دوقلو جلوگیری کند و در این صورت از یکی از تبصره‌های خداوند یعنی قربانی استفاده می‌کند و می‌تواند به بهشت برود، اما لوسیفر ناراحت از این کار فقط تومور بدن او را که موجب سرطان ریه او شده‌است از او می‌گیرد به امید روزی که گناهانش موجب به جهنم رفتن او شود.

فیلم Constantine

– Being John Malkovich (1999)

جان مالکوویچ بودن (به انگلیسی: Being John Malkovich) فیلمی کمدی درام و فانتزی است که در سال ۱۹۹۹ به کارگردانی اسپایک جونز و بر اساس فیلمنامهای از چارلی کافمن ساخته شد. این فیلم موفق شد در سه رشتهٔ بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن کاندیدای جایزه اسکار شود.

در جان مالکوویچ بودن، جان کیوساک نقش مردِ عروسک‌گردانی را بازی می‌کند که توانسته‌است تونلی را کشف کند که به ذهن جان مالکوویچِ بازیگر می‌رسد.

چارلی کافمن ابتدا فیلمنامه را به چند استودیو پیشنهاد کرد اما استودیوها فیلمنامه را غیرقابل ساخت دانستند. سپس او فیلمنامه را برای فرانسیس فورد کاپولا فرستاد. کاپولا فیلمنامه را به داماد خود اسپایک جونز داد و به این ترتیب جونز فیلم را کارگردانی کرد.

به گفته کافمن گسترش دو ایده کوچک یکی رفتن به ذهن یک فرد به وسیله یک تونل و دیگری مردی که عاشق همکار خود می‌شود موجب نوشتن فیلمنامه شد.

فیلم Being John Malkovich

– Click (2006)

مایکل (آدام سندلر) معماری است که با همسر (کیت بکینسیل) و دو فرزندش (یک دختر و یک پسر) زندگی نسبتاً آرامی دارند، گرچه مایکل از زندگی‌اش ناراضی‌ست و همچنین از این که کنترل‌های بسیاری در خانه‌اش است کلافه است. او به فروشگاه می‌رود که کنترلی چندکاره بخرد. ولی مرد مرموزی به نام مورتی (کریستوفر واکن) را ملاقات می‌کند که به او یک کنترل جادویی و عجیب می‌دهد. او از کنترل (که آن را مجانی به دست می‌آورد و حق پس دادن آن را ندارد) راضی می‌شود اما کم‌کم متوجه می‌شود که کنترل قدرت‌های بسیار عجیبی دارد و می‌تواند بدون هیچ محدودیتی همه چیز را کنترل کند…

فیلم کلیک

– Liar Liar (1997)

داستان این فیلم حول آرزوی پسر وکیل دروغگویی به نام فلچر رید می‌گردد مبنی بر این که پدرش دیگر نتواند دروغ بگوید. در آخر فلچر متوجه می‌شود که بدون دروغ گفتن هم می‌شود موکل را تبرئه کرد.

فیلم Liar Liar

– 1408 (2007)

مایک انسلین نویسنده کتاب‌های ترسناک، به موضوعات ماوراءالطبیعه باور ندارد و آن‌ها را زاییده خیال آدمها می‌داند. در اتاق ۱۴۰۸ هتل دلفین در نیویورک کشتارهای وحشیانه و مرگهای مرموزی رخ داده بی آنکه رد پایی بر جا مانده باشد. هر چند سرپرست هتل به مایک در این باره هشدار می‌دهد، اما او بر آن می‌شود تا شبی را در این اتاق بخوابد. آنچه در آن شب پر از ترس و دلهره بر او می‌گذرد پایه باورهایش را سست می‌کند. آن شب تنها خواست و امیدش جان بدر بردن از آن دام هولناک و اهریمنی است. این فیلم سه تا پایان دارد.

فیلم 1408

– Stardust (2007)

یک روستای کوچک در نزدیکی دیواری است که آن را از سرزمین افسانه‌ای و جادویی جدا می‌کند.دانستان تورن از این دیوار عبور می‌کند و دختری را می بیند که برای زنی جادوگر که فروشنده دورگرد است کار می‌کند او عاشق او می‌شود و با او رابطه عاشقانه برقرار می‌کند اما در واقع آن دختر شاهزاده اونا است دانستان اما متوجه این موضوع نمی‌شود و پس از مدتی به روستای خود باز می‌گردد ۹ ماه بعد نوزاد پسری در کنار دیوار قرار داده می‌شود و همراه کاغذی که می گفت این فرزند دانستان است و تریستان نام دارد. .پس از ۱۸ سال پادشاه در بستر مرگ است و پسران او برای به دست آوردن باید یک یاقوت وجواهر با ارزش را پیدا کنند.

فیلم Stardust

– Vanilla Sky (2001)

دیوید ایمز، (تام کروز) صاحب یک شرکت انتشاراتی بزرگ که از پدرش به ارث برده‌است، در زندان است. دیوید با پوشیدن ماسک مصنوعی، داستان زندگی خود را برای دکتر کرتیس مک کیب روان‌شناس دادگاه تعریف می‌کند.

دیوید آیمز دنیا را در دستانش دارد. او هر چه بخواهد دارد زیرا او مالکیت یک مؤسسه انتشاراتی، ثروت فراوان، زیبایی، یک خانه خارق‌العاده در منهتن و یک معشوقه زیبا به نام جولی (کامرون دیاز). یک روز او دختری به اسم سوفیا (پنه‌لوپه کروز) را می‌بیند و ناگهان کشف می‌کند عشق چیست و …

فیلم Vanilla Sky

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا