معرفی لیستی از بهترین سریال تاریخ

معرفی لیستی از بهترین سریال تاریخ

سایت برترین ها

بهترین سریال های تمام شده از نظر IMDB

این سریال‌ها براساس محبوبیت در بین بینندگان و بررسی کارشناسان رتبه‌بندی شده است و دائماً در حال بروزرسانی است.

1. Dekalog (ده فرمان)

سریال تلویزیونی ده فرمان (به لهستانی: Dekalog) اثر فیلمساز لهستانی کریشتوف کیشلوفسکی مجموعه‌ای تلویزیونی‌ست که در سال ۱۹۸۹ به نمایش عمومی درآمد. کیشلوفسکی فیلمنامهٔ این مجموعه را با مشارکت کشیشتف پیسیویچ به نگارش درآورد.

این مجموعه شامل ۱۰ قسمت یک ساعته ملهم از ده فرمان موسی است. هر قسمت از مجموعه موقعیت شخصیت‌هایی در لهستان امروزی را در مواجهه با یک یا چند موضوع اخلاقی یا معنوی مورد کاوش قرار می‌دهد و به بازتاب آن فرامین موسی در زندگی روزمره می‌پردازد.

سریال ده فرمان
2. Fringe

فرینج (به انگلیسی: Fringe) (بمعنای ما بعد الطبیعه) یک مجموعه تلویزیونی علمی-تخیلی آمریکایی است که توسط جی. جی. آبرامز، الکس کورتزمن و روبرتو ارسی ساخته شده‌است. پخش این سریال درسال ۲۰۱۳ به پایان رسید.

سازندگان این اثر جی. جی. آبرامز (سازنده سریال‌هایی چون لاست و آلیاس و کارگردان فیلم‌هایی چون مأموریت غیرممکن ۳ و پیشتازان فضا)، الکس کورتزمن و روبرتو ارسی (نویسندگان فیلم‌هایی چون مأموریت غیرممکن ۳ و پیشتازان فضا) هستند و سریال در مورد ماجراهای اداره پلیس اف.بی. آی در شعبه شهر بوستون در ماساچوست است.

این سریال تاکنون توسط منتقدان و تماشاگران با واکنش‌های خوبی روبرو شده‌است.

سریال فرینج

3. Supernatural

سوپرنچرال (به انگلیسی: Supernatural – به معنای فراطبیعی) یک مجموعهٔ تلویزیونی درام فراطبیعی ساخته شده توسط اریک کریپک است با بازیگری جرد پادالکی در نقش سم وینچستر، و جنسن اکلس در نقش دین وینچستر – برادرانی که در سراسر کشور آمریکا شیاطین و دیگر شکل‌هایی از موجودات ماوراطبیعی را شکار می‌کنند که اغلب مردم اعتقادی به وجود آن‌ها ندارند.

داستان این مجموعهٔ تلویزیونی، وام گرفته‌شده از فولکلور و افسانه‌های محلی، و بررسی پاگانیسم و اساطیر مسیحی است. شیاطین دشمنان اصلی شخصیت‌های اصلی سریال در سراسر این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

این مجموعه توسط برادران وارنر تولیدشده و تولیدکنندگان اجرایی فعلی این سریال ام‌سی‌جی، رابرت سینگر، جرمی کارور، فیل اسکریچیا، و آدام گلاس هستند.کیم منرز، تولیدکننده اجرایی سابق مجموعه، در طول تولید فصل چهارم سریال در اثر بیماری سرطان ریه درگذشت.

سریال سوپرنچرال

4. Lucifer

لوسیفر (انگلیسی: Lucifer) مجموعه تلویزیونی فانتزی آمریکایی به سبک پلیسی جنایی درام تهیه شده توسط تام کاپینوس است که فصل اول آن در شبکه فاکس از ۲۵ ژانویه ۲۰۱۶ پخش شد. در این مجموعه شخصیتی اقتباس شده از شخصیت‌های ایجاد شده توسط نیل گیمن همراه با سم کیت و مایک درینگن‌برگ به عنوان یک شخصیت جانبی در سری کتاب‌های کمیک سندمن بود، که بعدها اسپین‌آفی از سندمن حول این شخصیت با عنوان سری کتاب‌های کمیک لوسیفر توسط مایک کری نوشته شد، هر دو توسط انتشارات ورتیگو از کمپانی دی‌سی کامیکس منتشر شده‌است.

سریال لوسیفر
5. Spartacus

داستان این مجموعه در ۷۳ سال پیش از میلاد مسیح است. بازیگر نقش اصلی آن اندی ویتفیلد(فصل اول) و لیام مکینتایر (فصل دوم و سوم و چهارم) هستند.

جنگجویی که نامش کوتا است به دلیل انجام شورش و فرار از جنگ دستگیر و به اعدام در آرنا محکوم می‌شود. و همسر او نیز به بردگی گرفته شده است. جنگجو بعد از شکست چندین گلادیاتور دیگر در آرنا، توسط مردی ثروتمند به نام «باتیاتوس» خریداری می‌شود و او را به نام اسپارتاکوس صدا می‌زند. باتیاتوس با او قرار می گذارد که اگر بتواند به عنوان گلادیاتور در میدان برایش افتخار آفرین باشد، همسرش را پیدا کرده و نزد او بیاورد و …

سریال اسپارتاکوس

6. See

دیدن (انگلیسی: See) مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در ژانر علمی–تخیلی درام به تهیه‌کنندگی و پخش اپل تی‌وی پلاس است. این سریال با بازی جیسون موموآ در نقش اصلی همراه است. فیلمنامه دیدن توسط استیون نایت نگاشته شده و به‌وسیلهٔ فرانسیس لارنس کارگردانی شده‌است.
فصل اول مجموعه از ۱ نوامبر ۲۰۱۹، به تعداد هشت قسمت پخش شد. فصل سوم و آخر در سال ۲۰۲۲ به اتمام رسید. نظرات منتقدان به این مجموعه عموما ضد و نقیض بود.

سریال See
7. Outlander

غریبه (به انگلیسی: Outlander) یک مجموعه تلویزیونی درام-تاریخی بریتانیایی-آمریکایی است که بر اساس رمانی با همین نام از دایانا گابالدون ساخته شده ‌است.
این مجموعه توسط رونالد دی مور توسعه یافته و بوسیلهٔ سونی پیکچرز تلویژن و لفت بنک پیکچرز برای شبکه استارز تهیه شده‌ است. این مجموعه در ۹ اوت ۲۰۱۴ از شبکه تلویزیونی استارز به نمایش در آمد.

سریال غریبه

8.Black Sails

بادبان‌های سیاه (به انگلیسی: Black Sails) یک سریال تلویزیونی درام اکشن-ماجراجویی به کارگردانی جاناتان استاینبرگ و رابرت لوین است که از ۲۵ ژانویه ۲۰۱۴ از شبکه استارز پخش شده‌است.

استاینبرگ در کنار مایکل بی و برَد فولِر مدیر تولید کار خواهد بود ضمن اینکه لِوین، دستیار تولید است. این مجموعه پیش درآمدی بر رمان معروف جزیره گنج اثر رابرت لویی استیونسن است.
در ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۳، استارز اعلام کرد که فصل دوم سریال هم در ده قسمت ساخته خواهد شد. این تصمیم سریع بخاطر واکنش مثبت طرفداران مجموعه در کامیک-کان بین‌المللی سن دیگو بود.

سریال بادبان‌های سیاه

9. سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت)

سال ساخت: 2011 تا 2019
ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام
ستارگان: Emilia Clarke, Peter Dinklage, Kit Harington, Lena Headey

سریال Game of Thrones

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا