فواید درست کردن برنج به شیوه باستانی

سایت برترین ها

مصرف برنج به شیوه باستانی فواید غیرمنتظره‌ای برای روده دارد

تحقیقات نشان می‌دهند که آب برنج تخمیری به جایگزینی میکروب‌های مفید روده و ترمیم «زخم معده» کمک می‌کند.

آیا غذایی به سادگی برنج می‌تواند رمز بهبود روده شما باشد؟

آب برنج تخمیری دارویی باستانی است که بویژه در کشورهای آسیایی مصرف می‌شود. این ماده همواره سوژه تحقیقات حوزه بهداشت بوده است. در مطالعات دو سال اخیر مشخص شد که آب برنج تخمیری دارویی است که به پاکسازی بدن از باکتری‌های بیماری‌زا و التیام پوشش آسیب‌دیده مخاط روده کمک می‌کند؛ عارضه‌ای که به‌عنوان «زخم معده» نیز شناخته می‌شود.

لوک کوتینیو، متخصص سبک زندگی یکپارچه و اینفلوئنسر هندی، به اپک تایمز گفت: «اکثر افرادی که از علائم ناراحتی روده رنج می‌برند، می‌توانند از برنج تخمیری و اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود استفاده کنند. حتی می‌توانید از آن به‌جای مکمل‌های پروبیوتیک استفاده کنید، مگر در مواردی که مشکل روده شما جدی است و مصرف مکمل فایده بیشتری دارد.

فقط کمی وقت شما را می‌گیرد. چند دقیقه وقت بگذارید و آب را به برنج پخته اضافه کنید. روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید در طول شب تخمیر شود. برای تهیه آب برنج تخمیری به تجهیزات یا دانش خاصی نیاز ندارید.

آقای کوتینیو در مصاحبه‌ای ایمیلی گفت: «آب برنج تخمیری دارویی مقرون‌به‌صرفه است. تقریباً هر خانواده‌ای در آشپزخانه خود برنج دارد. برخلاف فروش مکمل‌ها و داروها، ترویج راه‌حل‌های ساده، رایگان یا ارزان‌قیمت سود چندانی ندارد. در عمل، موفق‌ترین نتایج از دل روش‌های ساده حاصل می‌شوند.»

برگرفته از  وب‌سایت اپک‌تایمز فارسی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا