فال حافظ روز شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲

سایت برترین ها

متولد فروردین

هزار شکر که دیدم به کام خویشت باز/ز روی صدق و صفا گشته با دلم دمساز
روندگان طریقت ره بلا سپرند/رفیق عشق چه غم دارد از نشیب و فراز

تعبیر: در هر حال خدا را شاکر باش حتی اگر بلا بر تو نازل شود و از فراز و نشیب زندگی خسته شده باشی. با خودت کنار بیا با اشک و غم کاری از پیش نخواهی برد. سرنوشت حوادث زیادی برایت رقم زده. مرد عمل باش تا با همه ی آنها مقابله کنی و به دولت برسی.

برای تبلیغ در برترین ها کلیک کنید.

متولد اردیبهشت 

خیال روی تو در هر طریق همره ماست/نسیم موی تو پیوند جان آگه ماست
به رغم مدعیانی که منع عشق کنند/جمال چهره تو حجت موجه ماست

تعبیر: با خیال او زندگی می کنی. مدعی هستی که عاشق شده ای اما می دانی که برای رسیدن به وصال یار باید صبر داشته باشی. با گوشه نشینی کار به جایی نمی بری. تلاش کن، هر چند که سال ها طول بکشد. ولی عاقبت به مراد خودت می رسی.

متولد خرداد

مزن بر دل ز نوک غمزه تیرم/که پیش چشم بیمارت بمیرم
نصاب حسن در حد کمال است/زکاتم ده که مسکین و فقیرم

تعبیر: آنقدر که به فکر دیگرانی به فکر خودتنیستی و فقط به این فکر می کنی به عهدی که با دوستانت بسته ای عمل نمایی. در این روزگار پر غوغا بهت اس بیشتر به فکر خود باشی تا بتوانی گلیمت را از آب بیرون بکشی. خودت را دست کم نگیر مطمئن باش صدای تو به خدایت می رسد.

متولد تیر

ای روی ماه منظر تو نوبهار حسن/خال و خط تو مرکز حسن و مدار حسن
در چشم پرخمار تو پنهان فسون سحر/در زلف بی‌قرار تو پیدا قرار حسن

تعبیر: تو تمام خوبی های را در خود داری. چشمهایت بیانگر خوش و غم های دل توستو تو از خوبی برای خود برجی ساخته ای که کسی به پایت نمی رسد. روزگارت به خوشی می گذرد. عهد با دلبری بسته ای که بسیار فرخ و خوب است. کسی نیست که شیفته ی جمال معنویت نشود دائم به فکر بخشش هستی و برای همین پیر نمی شوی.

متولد مرداد

جوزا سحر نهاد حمایل برابرم/یعنی غلام شاهم و سوگند می‌خورم
ساقی بیا که از مدد بخت کارساز/کامی که خواستم ز خدا شد میسرم

تعبیر: بخت و اقبال با تو همراه است و روزگار روی خوش را به تو نشان می دهد. خداوند را سپاسگزار باش تا نعمات خود را از تو دریغ نکند. به عهد و پیمان خود پایبند و وفادار باش تا حق دوستی را به جای آورده باشی.

متولد شهریور

این خرقه که من دارم در رهن شراب اولی/وین دفتر بی‌معنی غرق می ناب اولی
چون عمر تبه کردم چندان که نگه کردم/در کنج خراباتی افتاده خراب اولی

تعبیر: مرحبا بر شما هر آنچه دارید از حق تعالی می دانید حتی نعمت سلامتی را. وقتی به گذشته تان فکر می کنید می بینید چندان کار مفیدی انجام نداده اید. در حال حاضر مصلحت در این است که خاموش باشید. رازتان را با خدایتان در میان بگذارید وگرنه اگر فاش کنید دشمنانتان شکست سختی به شما می دهند، تحمل کنید، خداوند با صابران است.

متولد مهر

الا ای طوطی گویای اسرار/مبادا خالیت شکر ز منقار
سرت سبز و دلت خوش باد جاوید/که خوش نقشی نمودی از خط یار

تعبیر: شانس فقط یک بار در خانه ی شما را می زند پس چرا آن را پس می زنید و ندانسته به بازی می گیرید. فکر می کنید با زور می توانید همه چیز را به دست آورید ولی اینطور نیست. دل و دبینتان را به خدا بسپارید تا به یمن خوبی تان دولت و مال و سلامت به شما عطا فرماید.

متولد آبان

بگرفت کار حسنت چون عشق من کمالی/خوش باش زان که نبود این هر دو را زوالی
در وهم می‌نگنجد کاندر تصور عقل/آید به هیچ معنی زین خوبتر مثالی

تعبیر: به مرادتان رسیده اید ولی می ترسد انچه را که سخت به دستآورده اید از دست بدهید، مطمئن باشید که همه ی آنها ماندنی است. اتفاقی می افتد که حتی تصورش هم مایه ی تعجب است و برای شما فرصتی بسیار عالی به شمار می آید. قدر آنچه را که دارید بدانید و دست از گله و شکایت بردارید و ناشکر نباشید که خدای ناکرده باز همه را از دست می دهید.

متولد آذر

شراب بی‌غش و ساقی خوش دو دام رهند/که زیرکان جهان از کمندشان نرهند
من ار چه عاشقم و رند و مست و نامه سیاه/هزار شکر که یاران شهر بی‌گنهند

تعبیر: یاران خوبی داری که همگی وفا می کنند و راه راست می روند هر چند که فقیرند ولی در عین تنگدستی کمکت می کنند. کاری نکن که این یاران ترکت کنند و تنها شوی آنها با تو یکرنگ هستند تو هم با آنها یکرنگ باش. همت کن تا پیروز شوی که یاران همراه تو هستند.

متولد دی

در ازل هر کو به فیض دولت ارزانی بود/تا ابد جام مرادش همدم جانی بود
من همان ساعت که از می خواستم شد توبه کار/گفتم این شاخ ار دهد باری پشیمانی بود

تعبیر: اگر می خواهی شان و منزلت بالایی داشته باشی با بدان دوستی نکن و بی خود جان خود را فدای آنان نکن به جای این کار به آینده ات سرو سامانی ببخش تا به جای رسیدن به سلطانی به گدایی نیفتی. همت بالا داشته باش تا از آب یاقوت بگیری و همیشه دلت روشن باشد.

متولد بهمن

ای سرو ناز حسن که خوش می‌روی به ناز/عشاق را به ناز تو هر لحظه صد نیاز
فرخنده باد طلعت خوبت که در ازل/ببریده‌اند بر قد سروت قبای ناز

تعبیر: کسانی هستند که محتاج تو می باشند و دست نیاز به سویت دراز کرده اند دست آنها را رد نکن آنها مثل پروانه به دورت می چرخند و از وجودت استفاده می کنند. عهدی را که بسته ای نشکن زیرا باعث می شود که رقیبان تو را از میدان بدر کنند. خداوند تو را یاری می کند. رازت را به کسی نگو.

متولد اسفند 

پیش از اینت بیش از این اندیشه عشاق بود/مهرورزی تو با ما شهره آفاق بود
یاد باد آن صحبت شب‌ها که با نوشین لبان/بحث سر عشق و ذکر حلقه عشاق بود

تعبیر: ناراحت و افسرده نباش و اینقدر فکر گذشته را نکن. فکر این باش به عهد و پیمانی که بسته ای عمل کنی. به دنبال کسب روزی باش که خداوند هر آنچه را که بخواهی از مال و دولت به تو می بخشد. فعلا” نمی توانی به عهدی که بسته ای عمل کنی ولی سعی خودت را می کنی. این سعی و کوشش تو را به سر منزل مقصود می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا