برنجک شکلاتی

سایت برترین ها

یک شیرینی ساده و خوشمزه به خصوص برای بچه ها که هم عاشق شکلاتن هم برنجک
برای تبلیغات در برترین ها کلیک کنید.

مواد لازم برنجک شکلاتی:

بیسکوئیت کرم دارشکلاتی 300 گرم
کره ذوب شده حدود 100 گرم
شکلات شیری 200 گرم
شکلات تلخ 200 گرم
کره بادام زمینی 125 گرم
برنجک 115 گرم یا حدود 3 پیمانه

طرز تهیه برنجک شکلاتی:

برای این شیرینی به یک قالب مربع حدود 20 در 20 سانت نیاز دارید. کف قالب را چرب کنید و با کاغذ روغنی طوری بپوشانید که کناره های کاغذ روغنی از دیواره های قالب بیرون بزنه این کار برای ا ینه که بعد بتونید راحت کاغذ روغنی رو بگیرید و دسر رو از ظرف خارج کنید.
بیسکوئیت ها را داخل غذاساز پودر کنید و با کره ذوب شده مخلوط کنید. این مخلوط را کف قالب خوب پرس کنید. قالب را داخل یخچال بزارید.
شکلات ها را خرد کنید و همه را با هم داخل ظرفی ریخته به روش بن ماری ذوب کنید. یا میتونید شکلات رو داخل مایکروفر ذوب کنید. دیگه بحث ذوب کردن شکلات رو توضیح نمیدم چون بارها در موردش گفتیم. وقتی شکلات ها ذوب شد کره بادام زمینی رو بهش اضافه کنید و هم بزنید تا کره بادام زمینی هم ذوب بشه اگه حس کردید هنوز تکه های شکلات یا کره بادام زمینی ذوب نشده دارید چند ثانیه دیگه داخل مایکروفر بزارید. حالا این مخلوط رو روی برنجک ها بریزید و خوب مواد رو با هم مخلووط کنید .
مخلوط شکلات و برنجک را داخل قالب روی لایه بیسکوئیتی بریزیید روی آن را صاف کنید و اقلا یک ساعت داخل یخچال بزارید. بعد گوشه های کاغذ روغنی را بگیرید و از قالب خارج کنید و با چاقو برش بزنید. برای اینکه بهتر برش بخوره میتونید چاقو رو زیر آب گرم بگیرید.
نکته: از برنجک بدون نمک یا برنجک های شیرین شده استفاده کنید.
برای تبلیغات در برترین ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا