ترمیم فرش دستباف و ماشینی

سایت برترین ها

ترمیم انواع فرش دستباف و ماشینی در کارخانه سهند چگونه انجام می‌شود؟

ترمیم فرش دستباف و ماشینی به شرح زیر انجام می‌شود:
۱. بررسی و برنامه‌ریزی: ابتدا نیازمندی‌ها و مشکلات فرش بررسی می‌شود. این شامل بررسی نقطه ضعف‌هایی مانند ترک، سوراخی، پاره شدگی، رنگ و… است.
۲. تمیز کردن: قبل از شروع ترمیم، فرش باید به طور کامل تمیز شود. این شامل شستشوی فرش با استفاده از مواد شوینده و آب گرم دقیق انجام می‌شود. این مرحله برای برداشتن ذرات گرد و غبار و لکه‌های سطحی مؤثر است.
۳. ترمیم مشکلات سطحی: در این مرحله مشکلات سطحی نظیر ترک، سوراخ و… با استفاده از مواد و ابزار‌های مناسب ترمیم می‌شوند. برای تقویت نقاط آسیب دیده ممکن است از نخ‌های قوی نیز استفاده شود.
۴. ترمیم مشکلات عمیق‌تر: در صورت وجود مشکلات عمیق‌تر مانند پاره شدگی باید این مشکلات حل شوند. در این مرحله استفاده از همسان‌سازی و بافندگی با الگوی مشابه با فرش اصلی، برای ترمیم ریشه‌ها صورت می‌گیرد.
۵. رنگبری و همترازی رنگ: در صورت لزوم می‌توان برخی قسمت‌هایی از فرش را رنگبری یا تغییر رنگ داد. این می‌تواند ظاهر فرش را تا حد زیادی بهتر کند. همچنین رنگ‌های مختلف را در صورت برقراری تناسب با قسمت‌های دیگر، هم تراز می‌کند.
۶. اتمام و نظافت: در مرحله آخر مطمئن می‌شویم که ترمیم به درستی انجام شده‌ و هیچ نقصی در فرش باقی نمانده است. همچنین فرش را دوباره جارو می‌کنیم و به دقت نظافت می‌کنیم تا آماده استفاده شدن برای مدت طولانی باشد.
این گام‌ها عموماً برای ترمیم‌های ساده و کوچک اعمال می‌شود. در صورت وجود آسیب‌های بزرگتر، ممکن است نیاز به ترمیمات پیچیده‌تر باشد که نیازمند تخصص و صنعتگر مجرب است.

ترمیم فرش دستباف و ماشینی

ترمیم انواع فرش دستبافت و ماشینی در قالیشویی سهند

برای ترمیم فرش‌های دستباف و ماشینی خود باید بهترین مرکز تخصصی را انتخاب کنید. قالیشویی سهند از بزرگترین قالیشویی‌ها در سطح شهر تهران است. این کارخانه سابقه بسیار طولانی در ارائه خدمات مربوط به فرش دارد. استفاده از تجهیزات پیشرفته که هیچ آسیبی به فرش وارد نمی‌کنند، از مزایای این مجموعه است. پرسنل حرفه‌ای مجموعه به طور کامل برای انجام این کار آموزش دیده‌اند. شما برای ترمیم فرش‌های خود می‌توانید به این کارخانه اعتماد کنید.
آدرس: احمد آباد مسکونی، خیابان شهدای گمنام، کوچه ایثار ۲، پلاک۷
شماره تماس: ۰۲۱۲۲۹۱۹۳۹۷ ۰۹۱۲۴۴۸۵۸۸۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا