با نوعی آزمایش خون تا 83% از سرطان روده می توان با خبر شد

سایت برترین ها

محققان آزمایش خونی را ابداع کردند که به کمک آن می‌توان سرطان روده بزرگ را تشخیص داد. این آزمایش می‌تواند جایگزینی برای آزمایش‌ مدفوع باشد. سرطان روده بزرگ یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران است.

براساس مطالعه‌ای که نتایج آن در مجله پزشکی نیوانگلند به چاپ رسیده، دقت این آزمایش برای تشخیص سرطان روده بزرگ حدود ۸۳ درصد است.

ویلیام ام گریدی، متخصص گوارش در مرکز سرطان فرد هاچینسون مستقر در ایالات متحده، در بیانیه‌ای گفت: «نتایج این مطالعه گامی امیدوارکننده به سمت توسعه ابزارهای ساده‌تر برای تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ است».

او افزود: «این آزمایش که دارای میزان دقت بالایی برای تشخیص سرطان روده بزرگ است، می‌تواند جایگزینی برای آزمایش مدفوع باشد».

آزمایش مدفوع یکی از روش‌هایی است که در حال حاضر برای تشخیص بیماری سرطان روده بزرگ از آن استفاده می‌شود. علاوه براین، کولونوسکوپی و سیگموئیدوسکوپی از دیگر روش‌های تشخیص این بیماری هستند.

محققان در طول تحقیق این آزمایش را بر روی حدود ۸ هزار نفر که پیشتر با انجام کولونوسکوپی بیماری آن‌ها تشخیص داده شده بود، انجام دادند. آزمایش خون ۸۳.۱ درصد از شرکت کنندگان، ابتلای آن‌ها را به سرطان روده بزرگ مثبت نشان می‌داد.

برای تبلیغات در برترین ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا