کیک شکلاتی

سایت برترین ها

مواد لازم کیک شکلاتی پنیری:

آرد 1 و 3/4 پیمانه یا 220 گرم
پودر کاکائو 3/4 پیماانه یا 65 گرم
شکر 1 و 3/4 پیمانه یا 350 گرم
جوش شیرین 2 قاشق چای خوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
روغن مایع 1/2 پیمانه
تخم مرغ به دمای محیط رسیده 2 عدد
ماست 3/4 پیمانه
باترمیلک 1/2 پیمانه
وانیل 1 قاشق چای خوری
آب جوش 1/2 پیمانه (یا 1/2 پیمانه قهوه)

برای تبلیغ در برترین ها کلیک کنید.

مواد لازم فیلینگ پنیری

پنیر خامه ای به دمای محیط رسییده 300 گرم
یک عدد تخم مرغ
شکر 1/4 پیمانه
وانیل 1/2 قاشق چای خوری

کیک شکلاتی پنیری

طرز تهیه کیک شکلاتی پنیری:

اول همه مواد را اندازه گیرری کنید و به دمای محیط برسانید.
برای این کیک به یک قالب بانت بزرگ با گنجایش حدود 12 لیوان نیاز داریم. قالب را خوب چرب کنید و بعد با الک داخل قالب پودر کاکائو بپاشید و اضافه آن را خارج کنید. یا اگر قالب شما جنس نچسب داره فقط چرب کنید. فر را هم روی 180 درجه سانتی گراد روشن کنید.
آرد را همراه پودر کاکائو و بیکینگ پوددر و جوش شیرین و نمک الک کنید و با شکر مخلوط کنید. در کاسه همزن تخم مرغ ها، روغن، ماست و باترمیلک و وانیل را با همزن مخلوط کنید. بعد مواد خشک را در دو مرحله اضافه کنید و در آخر آب جوش یا قهوه را اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید ولی زیاد از حد هم نزنید.
برای فیلینگ پنیری: اول پنیر خامه ای را دو دقیقه با همزن بزنید بعد بقیه مواد را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

نیمی از مواد کیک شکلاتی را داخل قالب بریزید . بعد مواد پنیری را داخل قالب بریزید. مواد پنیری کمی سفت هست پس با کمک دو قاشق مواد را بریزید و مراقب باشید با دیواره خارجی قالب تماس پیدا نکند و به سمت داخل قالب باشد. بعد بقیه مواد کیک شکلاتی را داخل قالب بریزید.
قالب را در طبقه وسط فر 180 درجه از پیش گرم شده قرار دهید.
زمان پخت حدود 50 تا 60 دقیقه هست ولی با توجه با دمای فر شما ممکنه بیشتر هم طول بکشه پس بعد از 50 دقیقه یک عدد خلال دندان وسط کیک فرو کنید اگه وقتی خارج کردید مواد کیک بهش چسبیده بود اجازه بدید باز هم بپزه.
وقتی قالب را از فر خارج کردید اقلا نیم ساعت صبر کنید تا از داغی بیافته بعد کیک را از قالب خارج کنید.

باترمیلک
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-01-31 18:59:40Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

باترمیلک چیست؟

باتر میلک یه محصول لبنیه که همونطور که از اسمش پیداست دوغاب باقی مونده از تهیه کره هست. یعنی وقتی کره تولید میشه دوغابی ازش به دست میاد که توی کشورهای دیگه به صورت بسته بندی صنعتی به فروش میره و توی بعضی دستورات آشپزی به کار میره. یکی از کاربردهای باتر میلک توی کیک پزی هست. توی اکثر این دستورات همراه باتر میلک جوش شیرین هم هست چون عامل اسیدی باتر میلک در ترکیب با جوش شیرین پف عالی به کیک میده و خود باتر میلک باعث میشه بافت کیک شما بسیار نرم و خوش طعم بشه طوری که تقریبا توی دهن آب میشه.
برای تهیه باتر میلک توی خونه کافیه یک قاشق غذاخوری سرکه سفید یا آبلیمو را توی لیوان بریزید و روش شیر بریزید و همینطور به حال خودش رها کنید. بعد از ده تا پانزده دقیقه اگه همش بزنید میبنید که شیر بریده و غلیظ شده که بهش باتر میلک میگن. من زیر هر دستوری که باترمیلک داشته باشه باز توضیح میدم ولی چون خیلی از من سوال پرسیده میشد لازم دیدم یه پست جداگانه براش بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا