ابدومینوپلاستی و هر آنچه باید درباره آن بدانید| دکتر محمد امین سرشت

سایت برترین ها

عمل ابدو یکی از جراحی های زیبایی برای اصلاح یا از بین بردن کامل پوست‌های اضافی  و چربی شکم است. برش هایی که در عمل ابدو توسط پزشک ایجاد می شود مقدار زیادی پوست و چربی اضافی از شکم جدا می شوند.

امروز علم پزشکی توانسته به راحتی با بهره برداری از عمل ابدو لاغری شکم و پهلو ها که در گذشته مانند یک رویا بود را رقم بزند. عمل ابدو که یک عمل زیبایی با نتیجه بسیار عالی و منحصر به فردی همراه است. صاف و سفت شدن شکم بعد از عمل ابدو عده ی زیادی از افراد را طرفدار این عمل کرد از محبوبیت زیادی برخوردار شد.

به عمل ابدو Abdominoplasty گفته می‌شود که در فرایند عمل، برای استقامت و پایداری بافت‌های همبند در شکم از بخیه استفاده کرده و بعد از آن پوست باقی‌مانده را برای ایجاد  ظاهری مناسب جابه‌جا می کنند.

در عمل ابدو علاوه بر شکل ظاهری بهتر شکم، عضلات شکم هم تقویت می شود. بسیار از افراد پس از بارداری و یا آن دسته از افراد که به خاطر افت شدید وزن افتادگی و شل شدن پوست شکم و عدم انعطاف آن را تجربه کردند، کاندیدای مناسب برای عمل ابدو هستند و تقاضای این دسته از افراد برای انجام این جراحی بسیار زیاد است.

عمل ابدو به افرادی از این قبیل کمک می‌کند تا شکل ایده‌آل و مناسب شکم را بازیابی کنند. این جراحی  به آنها اعتماد به نفس بیشتری می بخشد و این بیماران از افتادگی که برای آنها اتفاق افتاده است خجالت نمی کشند که می توان در دسته ی مزایای این عمل قرار داد.

استفاده از عمل ابدو برای حذف چربی های اضافی شکم، قدمت زیادی دارد. اما به خاطر خطرات زیادی که دارد (عفونت یا عارضه های بیهوشی) فقط در شرایط بسیار ضروری این روش مورد استفاده قرار می گرفته است و طرفداران زیادی نداشته. اما امروزه به دلیل توسعه و پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی، عمل ابدو آسان تر از سبک های قدیمی انجام می شود.

 

بهترین دکتر ابدومینوپلاستی در تهران

بهترین دکتر برای لیپو در تهرانمینی ابدو چیست

در عمل ابدو، از یک طرف لگن تا طرف دیگر لگن به صورت سرتاسری یک برش ایجاد می شود و چربی و پوست اضافی جدا می شوند. بعد از آن پزشک جراح، بافت و عضلات شکم را با استفاده از بخیه در ناحیه مناسب فیکس می کند.

تا اینجای مقاله حتما برایتان این سوال پیش آمده که عمل ابدو با عمل مینی ابدو چه تفاوتی دارد؟ مینی ابدو یک عمل بسیار سبک در قسمت شکم است و جزء جراحی های پیکر تراشی به حساب می آید. پس مینی ابدو نسبت به عمل ابدو کامل بسیار سبک تر و راحت تر می باشد و خطرات و عوارض جراحی خاصی را در پی ندارد. در جراحی مینی ابدو در واقع هدف پزشک، چربی های قسمت زیر ناف بیمار می باشد که به همین خاطر برای افرادی که شکم بسیار بزرگی ندارند و تمایل دارند ماهیچه شکمشان را تقویت کرده یا پوست اضافی را برداشته  مناسب است.

  • اگر شما هم وزنی مناسب دارید یا در محدوده وزنی سالم قرار دارید اما میزان چربی اضافی در اطراف شکم باعث ناراحتی و بد فرم شدن شکم شما شده است که  با  رژیم غذایی یا ورزش نتوانستید از شر آنها خلاص شوید.
  • اگر در تصمیم گیری مردد هستید که به عمل ابدو نیاز دارید یا نه به این نکته توجه کنید که در حالت ایستاده شکمی صاف دارید یا  ممکن است این طور به نظر برسد اما موقع نشستن می ‌توانید متوجه مقدار کمی پوست اضافی شوید.

پس عمل مینی ابدو برای شما مناسب است و می توانید تحت نظر پزشک و با مشاوره صحیح در کلینیک معتبر با خیال راحت تحت این جراحی قرار بگیرید.

نمونه کار برای ابدومینوپلاستی نمونه ابدو در خانم ها

عمل تامی تاک چیست

عمل جراحی تامی تاک (Tummy Tuck) با حذف چربی شکم و پوست اضافی، ترک‌ها، چین و چروک‌های پوست شکم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابند. این عمل جراحی به عنوان یک راه حل تحت عنوان کاهش ظاهری اضافی و غیر طبیعی پوست شکم و افزایش زیبایی و شکل زیرین آن مطرح است.

اما باید توجه داشت که هر عمل جراحی دارای مزایا و مخاطرات خود است و قبل از تصمیم به انجام آن، باید با پزشک متخصص مشورت کنید و اطلاعات کاملی در مورد عمل جراحی و موارد مرتبط با آن را کسب کنید.

 

یکی از مهم ترین معیارهای زیبایی اندام داشتن شکمی سفت و صاف است. معمولا اغلب زنان و مردان با انجام حرکات ورزشی و رعایت رژیم های سخت غذایی به دنبال داشتن این معیار مهم هستند. اما برخی اوقات این ها نمی تواند روش مناسبی برای رسیدن به این ایده آل  باشد و حتی دیده شده است افرادی که وزن کمی دارند ولی از شکم برجسته یا افتاده شان گلایه می کنند. از این رو به عمل ابدو یا تامی تاک یا مینی ابدو یا عمل ابدومینوپلاستی اقدام می کنند. عمل تامی تاک یک جراحی تهاجمی محسوب می شود.

ابدومینوپلاستی تخصصی در تهران

لیپو ابدو چیست

لیپو ابدو عملیات لیپوساکشن در منطقه شکم (عمل جراحی جذب چربی) است، که اغلب به عنوان ساکشن شکم (Abdominal Liposuction) نیز شناخته می‌شود. در این عمل، چربی‌های اضافی از منطقه شکم با استفاده از یک شلنگ سرنگی و ابزارهای خاص جذب می‌شود. این روش به طور معمول برای کاهش چربی‌های موجود در منطقه شکم، شکل دهی به آن، و افزایش ظاهر و شکل استفاده می‌شود.

لیپوساکشن یکی از روش‌های محبوب برای بهبود ظاهر بدن و کاهش چربی محلی است. اما باید توجه داشت که لیپوساکشن یک روش جراحی است و دارای مخاطرات و عوارض ممکن مانند خونریزی، عفونت، تورم و غیره است. بنابراین، همواره بهتر است قبل از تصمیم به انجام لیپوساکشن، با پزشک متخصص مشورت کرده و اطلاعات کاملی در مورد این روش و تاثیرات آن را کسب کنید.

عوارض ابدومینوپلاستی چیست

عمل جراحی ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty) یکی از روش‌های جراحی است که برای بهبود شکل و ظاهر منطقه شکم استفاده می‌شود، به خصوص برای حذف پوست اضافی و تنظیم عضلات شکم. این عمل جراحی می‌تواند به تا حد زیادی از مشکلاتی مانند ترک‌های پوستی، چین و چروک‌های شکم، و شکل نامناسب آن کاهش دهد.

 

اما همانطور که در هر عمل جراحی دیگری، ابدومینوپلاستی نیز با خطرات و عوارضی همراه است، از جمله:

 

  1. خطرات عمومی مرتبط با جراحی مانند خونریزی، عفونت، تشکیل لخته خونی، واکنش به آنستزی، و غیره.
  2. عوارض مرتبط با بخش‌های خاصی از بدن که به طور معمول شامل درد، تورم، و کبودی در منطقه عمل می‌شود.
  3. عوارض زیرین که ممکن است شامل مسائلی مانند احساسات غیرطبیعی در منطقه شکم یا تغییرات در حساسیت پوستی باشد.
  4. خطرات مرتبط با بخش‌های خاصی از عملیات، مانند خطر ایجاد ترک‌ها یا نقاط نازک در خطوط جراحی.

 

برای اطمینان از اینکه آیا ابدومینوپلاستی مناسب شما است یا خیر، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و تمامی جنبه‌های عمل جراحی را بررسی کنید.

 

انواع مختلفی از ابدومینوپلاستی وجود دارد که هر کدام مزایای منحصر به فردی دارند. دکتر محمد امین سرشت با تمام تکنیک ها آشنایی دارد و طی یک جلسه مشاوره توصیه های خود را در مورد موثرترین انواع  ابدومینوپلاستی برای شما ارائه خواهد کرد. اگرچه هر نوع  ابدومینوپلاستی تفاوت هایی دارد، اما برای اکثر روش ها از فرآیند مشابهی استفاده می شود. بنابراین برای دریافت مشاوره با مطب دکتر محمد امین سرشت تماس بگیرید.

تهران، بلوار اندرزگو، تقاطع بلوار کاوه، کوچه نیکو، پلاک۲، زنگ۱۳، طبقه۶، واحد۶۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا