کارهای دستی مانند بافتنی کردن برای سلامت روان مفید است

سایت برترین ها

خانه مادربزرگ بسیاری از ما، پر از آثار دست‌ساز و بافتنی‌هایی است که آنها با عشق خلق کرده‌اند؛ هنرهایی که شاید در زندگی مدرن فراموش شده یا به‌عنوان وقت‌گذرانی بی‌فایده در نظر گرفته شوند. اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند که خلق این آثار هنری می‌تواند نقش مهمی در سلامت روان ما داشته باشد.

دکتر هلن کیس، روانشناس شناختی و رئیس دانشکده روانشناسی و علوم ورزشی دانشگاه آنگلیا روسکین، می‌گوید: «پرداختن به هنر و صنایع دستی هم در دسترس است و هم مقرون به صرفه. گزینه‌هایی مانند بافتنی و نقاشی ابزارهای کمی نیاز دارند و می‌توانند فعالیت‌هایی جذاب و خلاقانه باشند.»

اکنون، مطالعه جدیدی که توسط کیس و همکارانش انجام شده نشان می‌دهد که انجام فعالیت‌های خلاقانه می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی سلامت روانی را بهبود بخشد، زیرا فضاهایی معنادار برای ابراز وجود و رسیدن به دستاوردهای جدید ایجاد می‌کند.

گرچه مطالعات قبلی نشان داده‌اند که خلق هنر و صنایع دستی برای افرادی با مشکلات روانی مفید است، اما این موضوع تا پیش از این در سطح گسترده‌ مورد بررسی قرار نگرفته بود. به همین دلیل، پژوهشگران در این مطالعه که اخیراً در مجله «Frontiers in Public Health» منتشر شده، افرادی را (بدون بیماری‌های روانی) مورد بررسی قرار دادند تا ببینند آیا هنر و صنایع دستی می‌تواند به بهزیستی آن‌ها کمک کند و پیامدهای تنهایی را در زندگی روزمره آنها کاهش دهد.

منبع در وب‌سایت یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا