چگونه می توانم از روی فرش لکه روغن را پاک کنم؟

سایت برترین ها

برای پاک کردن لکه روغن از روی فرش، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. جذب لکه: ابتدا با استفاده از حوله یا کاغذ جاروبکش، لکه را به سمت مرکز لکه فشار دهید تا روغن جذب شود. در این مرحله، تلاش نکنید لکه را به سمت خارج از محل لکه بکشید، زیرا ممکن است لکه گسترده‌تر شود.

2. تمیز کردن با مواد جذب کننده: از موادی مانند تالک، بوراکس یا نشاسته برای جذب روغن استفاده کنید. این مواد را روی لکه بپاشید و به مدتی صبر کنید تا روغن را جذب کنند. سپس با مرطوب کردن حوله و پاک کردن مواد جذب شده، لکه را پاک کنید. این روش را می‌توانید تکرار کنید تا لکه کاملاً از بین برود.

3. محلول ظرفشویی: می‌توانید از محلول آب و ظرفشویی ملایم برای پاک کردن لکه روغن استفاده کنید. یک قاشق چایخوری محلول ظرفشویی را در یک لیوان آب مخلوط کنید و با استفاده از یک حوله مرطوب، لکه را تمیز کنید. سپس با حوله خشک، فرش را بخوبی بخشید.

4. اسپری شیشه شوی: اسپری شیشه شوی یک روش مؤثر برای پاک کردن لکه‌های روغنی است. ابتدا با حوله یا کاغذ جاروبکش لکه را پاک کنید. سپس اسپری شیشه شوی را روی لکه بپاشید و کمی صبر کنید تا اثر داشته باشد. سپس با حوله مرطوب، لکه را پاک کنید و با حوله خشک، فرش را بخوبی پاک کنید.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از هر روش، بهتر است روی یک نقطه پنهانی از فرش تست کنید تا از عدم تأثیر آن بر رنگ و بافت فرش اطمینان حاصل کنید. همچنین، در صورتی که لکه بسیار مقاوم باشد یا از روی فرش قابل پاک شدن نباشد، بهتر است به خدمات یک متخصص تمیز کردن فرش مراجعه کنید.

برای تبلیغات در برترین ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا