پژوهش ها ثابت کرده با شستن سموم از روی میوه ها پاک نمی شود

سایت برترین ها

یک پژوهش تازه ثابت کرد که سطح آفت‌کش‌ها در ۲۰ درصد از میوه‌ها و سبزیجات آزمایش‌شده به حدی است که «خطرات قابل‌توجهی» برای سلامت انسان دارد.

یافته‌های یک مطالعه علمی جدید، نگرانی‌های مصرف‌کنندگان در مورد اثرات باقی‌مانده آفت‌کش‌ها بر روی محصولات باغی را تقویت می‌کند و شواهد تازه‌ای ارائه می‌کند که شستن میوه‌ها قبل از خوردن آن‌ها هم نمی‌تواند مواد شیمیایی سمی مختلفی را که معمولاً در کشاورزی استفاده می‌شوند، از بین ببرد.

این مقاله در اوج بحث‌های جاری در مورد میزان آلودگی مواد غذایی با آفت‌کش‌ها و خطرات بالقوه آن برای سلامتی در روز چهارشنبه ۷ اوت (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) در مجله «نانو لترز – Nano Letters» متعلق به انجمن شیمی آمریکا منتشر شد.

سازمان غیرانتفاعی «کانسی‌یومر ریپورتس» در ماه مه اعلام کرد که بر اساس تجزیه و تحلیلی که از داده‌های جمع‌آوری شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده تهیه کردند، مشخص شد که ۲۰ درصد از ۵۹ گروه از میوه و سبزیجات مختلف دارای بقایای آفت‌کش‌ها در سطوحی هستند که «خطرات قابل توجهی» برای مصرف‌کنندگان ایجاد می کند.

هدف اصلی این مقاله جدید به اشتراک گذاشتن جزئیات فنی فرآیندی است که نویسندگان برای تشخیص ردیابی بهتر آفت‌کش‌ها در خوراکی‌ها توسعه داده‌اند. با این حال، نویسندگان خاطرنشان کردند که آگاهی‌بخشی به مصرف‌کنندگان در مورد ناکارآمدی شستشوی میوه بسیار مهم است، چرا که شستشو با شیوه های رایج ممکن است ایمنی لازم را فراهم نیاورد.

دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا