طرز تهیه پیراشکی با کرم پاتیسیر

سایت برترین ها

مواد لازم برای تهیه پیراشکی:
آرد 350 گرم
شکر 50 گرم
نمک نصف قاشق چای خوری
خمیر مایه فوری 15 گرم
تخم مرغ 3 عدد به دمای محیط رسیده
وانیل نصف قاشق چای خوری
شیر هم دمای محیط نصف پیمانه
کره به دمای محیط رسیده 80 گرم
روغن برای سرخ کردن

✅طرز تهیه پیراشکی با کرم پاتیسیر:
برای درست کردن یک پیراشکی خوب باید برنامه ریز خوبی باشید و از روز قبل خمیر رو درست کنید.
اگه همزن پایه دار دارید کافیه همه مواد رو توی کاسه همزن بریزید و بزارید 20 دقیقه خمیر خوب ورز خورده بشه. اگه همزن ندارید، همه مواد رو با دست مخلوط کنید و روی سطح تمیزی اقلا ده دقیقه خمیر رو ورز بدید تا حالت کشسان پیدا کنه. خمیر رو داخل پلاستیک بپیچید و توی یخچال بزارید تا روز بعد.
روز بعد خمیر را از یخچال خارج کنید و روی سطح آرد پاشی شده قرار داده چونه های 50 گرمی بگیرید و داخل یک سینی آرد پاشی شده بچینید . روی خمیر ها را با دستمال تمیزی بپوشانید و دو تا چهار ساعت صبر کنید تا خمیر ور بیاد و حجمش دو برابر بشه.
داخل ظرف گودی یا دستگاه سرخ کن روغن بریزید و وقتی روغن داغ شد هربار یک یا دو عدد را سرخ کنید. بعد از خارج کردن از روغن روی دستمال آشپزخانه روغن اضافی آن را بگیرید و کمی که خنک تر شد روی آن پودر قند بریزید. میتونید کرم مورد علاقتون رو توی قیف بریزید و از یک گوشه داخل پیراشکی ها را پر کنید. میشه از کرم پاتیسیر استفاده کرد یا از پودر پودینگ های آماده بازاری که با شیر مخلوط میشن استفاده کنید.

دستور کرم پاتیسیر

دستور کرم پاتیسیر

نوعی کرم کاستارد که در شیرینی پزی کاربرد فراوانی داره . از این کرم برای فیلینگ کیک هم میشه استفاده کرد که بسیار خوشمزه هست و چون مثل خامه حس چربی خوردن به آدم دست نمیده بسیار پرطرفداره. خلاصه اینکه حتما این کرم رو یاد بگیرید.
مواد لازم:
تخم مرغ 1 عدد
شکر 2 تا 3 قاشق غذاخوری
شیر 2 لیوان
آرد 2 قاشق غذاخوری
خامه 200 گرم یا کره 100 گرم
وانیل 1/4 قاشق چای خوری
نمک یک پنسه
طرز تهیه:
ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر بزنید تا کرم رنگ شده حجم آن سه برابر شود.
شیر سرد را آرام آرام به آرد اضافه کنید و مخلوط کنید تا یک دست شود و گلوله نداشته باشد. مخلوط شیر و آرد را روی حرارت متوسط گزاشته دائم هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد. دقت کنید حتی یک لحظه نباید همزدن را متوقف کنید صبور باشید دو سه دقیقه بیشتر طول نمیکشه
حالا شیر غلیظ شده را از روی حرارت بردارید و مخلوط تخم مرغی را کم کم به آن اضافه کنید و مخلوط کنید وانیل و نمک را اضافه کنید و در انتها تا هنوز کرم گرم است کره یا خامه را اضافه کنید تا کره با حرارت کرم ذوب شود.
میزان کره ی خامه دلخواه است اگر رژیم دارید میتوانید از صد گرم خامه استفاده کنید من خودم صد گرم خامه یا 50 گرم کره استفاده میکنم ولی میدونید که کره بیشتر خوشمزه ترش میکنه خلاصه دست خودتونه
اگه خواستید نصف مواد کرم درست کنید میتونید به جای یک عدد تخم مرغ از یک عدد زرده استفاده کنید.
این کرم همراه با موز برای وسط کیک بسیار لذیذ است.

نکته: برای لطیف تر شدن کرم پاتیسیر میتونید بعد از اینکه سرد شد کمی خامه فرم گرفته باهاش مخلوط کنید.

دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا