دانشمندان علت جدیدی را در آسیب های ریه ها پیدا کردند.

سایت برترین ها

دانشمندان بریتانیا می‌گویند علت جدیدی را که باعث وارد شدن آسیب به ریه‌ها و ابتلا به «آسم» می‌شود، یافته‌اند.

تحقیقات پژوهشگران در کینگز کالج لندن نشان داد که در زمان وقوع حمله آسم، سلول‌های پوشاننده مجاری هوایی آنچنان تحت فشار قرار می‌گیرند تا از بین بروند.

بر اساس گزارشی که از این تحقیق در مجله «science» منتشر شده، داروهایی که برای جلوگیری از حمله تجویز می‌شود، ممکن است بتواند این چرخه آسیب را بشکنند.

مجاری هوایی افراد مبتلا به آسم، به محرک‌هایی مانند گرده گل، حیوانات خانگی و ورزش حساس هستند و در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی ملتهب یا متورم می‌شوند و علائمی مانند سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس ایجاد می‌کنند.


بیشتر بخوانید: بهترین متخصص سیاتیک در تهران


اگرچه داروهای استنشاقی موجود می‌توانند این التهاب را کاهش دهند و به باز نگه داشتن راه‌های هوایی کمک کنند، اما تکرار این حملات می‌تواند باعث ایجاد زخم دائمی و تنگ شدن مجاری هوا شود.

در طول حمله همچنین عضلات صاف اطراف راه‌های هوایی، شروع به فشرده شدن و سفت شدن می‌کند که تحت عنوان «انقباض برونش» شناخته می‌شود.

تیم پژوهشگران کینگز کالج لندن با استفاده از نمونه‌های بافت ریه موش‌ها و انسان، این فرآیند را با جزئیات مورد مطالعه قرار دادند.

پروفسور جودی روزنبلات، سرپرست تیم تحقیق در این باره می‌گوید: «انقباض برونش به پوشش مجاری هوا آسیب می‌رساند و منجر به ایجاد التهاب‌های طولانی‌مدت همچنین زخم و عفونت‌هایی می‌شود که حملات بیشتر را در پی خواهد داشت.»

منبع یورونیوز

برای تبلیغ در برترین ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا