یک میلیون یورویی که سالانه در حوض تروی رم توسط گردشگران در آب نماها ریخته می شود کجا می رود؟

سایت برترین ها

اغلب گردشگران وقتی به رم می‌روند درون فواره معروف تروی سکه می‌اندازند که ارزش سالانه آن به بیش از یک میلیون یورو می‌رسد. اما این همه پول کجا می‌رود؟ سکه‌های دیگر در حوض‌های معروف جهان و از جمله در ایران چه می‌شود؟

فواره تروی که بین سال‌های ۱۷۳۲ تا ۱۷۶۲ میلادی ساخته شد، یکی از مهم‌ترین بناهای نمادین رم است. این بنا که فردی به نام نیکولا سالوی آن را ساخته، نشان‌دهنده رام کردن آب‌های سرکش است و شامل تندیس اسئانوس، خدای رودخانه‌هاست که بر ارابه‌ای صدفی سوار شده و چند اسب‌ موج‌سان آن را می‌کشند. یکی از مجسمه‌ها حالتی رام و مطیع دارد اما مجسمه دیگر به شکلی وحشیانه دیده می‌شود که این وضعیت‌های متضاد دریا را نشان می‌دهد.

طبق سنتی که خاص ایتالیا نیست، گردشگران پشت به بنای تروی می‌ایستند و با دست راست سکه پولی را از روی شانه چپ به داخل آب می‌اندازند.
هر روز حدود ۳ هزار یورو پول خرد به آب‌نمای تروی ریخته می‌شود که مجموع آن در سال به حدود ۱.۵ میلیون یورو می‌رسد. رم با ۲۱ میلیون گردشگر در سال، یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است.

شهرداری رم سالی چند بار تیمی را برای جمع‌آوری پول‌ها از آب‌نما به آنجا می‌فرستد. کارگران انبوه سکه‌ها را جارو کرده و سپس از یک شلنگ مکش برای خارج کردن پول‌ها استفاده می‌کنند. بعد از آن سکه‌ها زیر نظر پلیس خشک، بسته‌بندی و شمارش می‌شوند.

در سال ۲۰۰۱ شهردار رم تصمیم گرفت که پول جمع‌آوری شده را در اختیار یک سازمان خیریه محلی قرار دهد تا از دست دزدانی که به صورت مکرر و روزافزون در تلاش برای برداشتن سکه‌ها بودند، در امان بماند و دین گونه از آن زمان تاکنون، سکه‌ها به سازمان خیریه کاتولیک رم، کاریتاس اهدا می‌شود.

منبع یورونیوز

برای تبلیغ در برترین ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا