گلدان آلوئه ورا را چگونه در خانه نگهداری کنیم؟

سایت برترین ها

آلوئه ورا یک گیاه پر طرفدار برای نگهداری در خانه است. برای نگهداری در خانه از گلدان آلوئه ورا، می‌توانید این راهنمایی‌های زیر را دنبال کنید:

1. نور: آلوئه ورا نیاز به نور شدید دارد. قرار دادن گلدان در نزدیکی پنجره‌های جنوبی یا جنوب شرقی که نور خورشید به آن دسترسی داشته باشد، بهترین گزینه است. اگر نور کافی در دسترس نیست، می‌توانید از نور مصنوعی در ساعات کم نور استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که نباید آلوئه ورا در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد، زیرا ممکن است برگ‌های آن خشک شوند.

2. دما: آلوئه ورا در دماهای معتدل تا گرم به خوبی رشد می‌کند. دمای بین 15-30 درجه سانتیگراد برای آن مناسب است. در فصل سرما، بهتر است آلوئه ورا را دور از جریان هوای سرد قرار دهید و از تغییرات درجه حرارت ناگهانی جلوگیری کنید.

3. آبیاری: آلوئه ورا گیاهی است که به آب کمی نیاز دارد و مقدار زیادی آب می‌تواند به ریشه‌های آن آسیب برساند. بهتر است خاک را کاملاً خشک کنید و سپس زمانی که خاک خشک شده، آبیاری کنید. در فصل گرمتر، باید بیشتر از فصل سرد آبیاری کنید. همچنین، حتماً از خاک خشک شده بین دو آبیاری استفاده کنید تا ریشه‌ها در معرض خطر نباشند. در زمستان، آبیاری را کاهش دهید و فقط زمانی آبیاری کنید که خاک کاملاً خشک شده باشد.

برای تبلیغات در برترین ها کلیک کنید.

 گلدان آلوئه ورا را چگونه در خانه نگهداری کنیم؟

4. خاک: آلوئه ورا به خاک خاصی نیاز ندارد و می‌توانید از خاک گیاهان آپارتمانی معمولی استفاده کنید. اما بهتر است از خاکی استفاده کنید که خاک را به خوبی زهکشی کند و اجازه دهد ریشه‌ها به خوبی تنفس کنند. همچنین، اگر می‌خواهید خاک را خودتان تهیه کنید، می‌توانید از مخلوطی از خاک باغچه، کمی ماسه و کمی پیت موس استفاده کنید.

5. تغذیه: آلوئه ورا به تغذیه کمی نیاز دارد. می‌توانید هر دو هفته یک بار یا در صورت لزوم، هر ماه یک بار از کود مایع برای گیاه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا