کشف سرب، آرسنیک و دیگر فلزات سنگین در تامپون های قاعدگی زنان

سایت برترین ها

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آسیب‌های احتمالی فلزات سنگین مانند سرب و آرسنیک موجود در تامپون‌ها را برای زنان بررسی خواهد کرد.

اقدام سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا به دنبال انتشار یک مطالعه راهنمای کوچک در ماه ژوئیه انجام شد که در آن مقادیری آرسنیک و سرب در تامپون‌های آلی و غیر ارگانیک یافت شد. اگرچه سطوح هر دو فلز پایین بود، اما به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، چیزی به عنوان سطح ایمن برای قرار گرفتن در معرض سرب وجود ندارد.

سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد که مطالعه انجام شده در ماه ژوئیه فقط به وجود این فلزات پی برده است، اما ارزیابی نکرده است که آیا این فلزات در حین استفاده از تامپون‌ها آزاد می‌شوند یا نه.

به علاوه، در این مطالعه برای آزاد شدن فلزات، جذب در پوشش واژن و ورود به جریان خون در طول استفاده از تامپون آزمایشی انجام نشده است.

بنابراین سازمان غذا و داروی آمریکا یک بررسی مستقل از پژوهش‌های پیشین را سفارش داده و خودش نیز یک مطالعه آزمایشگاهی را برای ارزیابی فلزات در تامپون‌ها آغاز کرده است. مطالعه آزمایشگاهی سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده عادی از تامپون را برای تعیین میزان رها شدن احتمالی فلزات در بدن انسان شبیه‌سازی می‌کند.

منبع وب‌سایت یورونیوز

پوست و زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا