کدام گیاه آپارتمانی به اکسیژن ساز معروف است؟

سایت برترین ها

یکی از گیاهان آپارتمانی که به طور معمول در منازل و محیط‌های داخلی استفاده می‌شود و معروف به “گیاه آپارتمانی اکسیژن ساز” یا “گیاه هوای تمیز کننده” است، سانسیوریا (Sansevieria) است. این گیاه با نام‌های دیگری مانند “زبان مادر” یا “گیاه ماری” هم شناخته می‌شود.

گیاه سانسیوریا از خانواده گیاهان آسپیدیستازیومی (Asparagaceae) است و معمولاً دارای برگ‌های بلند و خزان‌نما است. یکی از ویژگی‌های برجسته این گیاه، توانایی آن در تولید اکسیژن در شبانه‌روز و جذب ترکیبات آلوده هوا می‌باشد. به همین دلیل، سانسیوریا به عنوان یک فیلتر هوای طبیعی در محیط‌های بسته مانند آپارتمان‌ها و دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سانسیوریا توانایی جذب ترکیبات سمی مانند فرمالدئید، تولوئن و بنزن را داراست و این ویژگی آن را به یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای بهبود کیفیت هوا در داخل منازل تبدیل کرده است. علاوه بر این، سانسیوریا به دلیل توانایی بالایش در تولید اکسیژن شبانه‌روز نیز معمولاً در اتاق‌های خواب قرار داده می‌شود.

برای تبلیغات در برترین ها کلیک کنید.

گیاه آپارتمانی اکسیژن ساز

مراقبت از سانسیوریا نیز بسیار ساده است. این گیاه نیاز کمی به نور دارد و می‌تواند در شرایط نوری کمتر نسبت به بسیاری از گیاهان دیگر رشد کند. آبیاری نیز باید معتدل و متعادل انجام شود و خاک آن بین آبیاری‌ها باید خشک شود. سانسیوریا از تغذیه کمتری نیز بهره می‌برد و به طور کلی گیاهی پر تحمل و مقاوم است.

اگر قصد دارید گیاه آپارتمانی اکسیژن سازی را در منزل خود قرار دهید، سانسیوریا می‌تواند یک گزینه عالی باشد. با این حال، برای بهبود کیفیت هوای داخلی بهتر، می‌توانید چندین گونه دیگر از گیاهان آپارتمانی همچون آلوئه‌ورا (Aloe vera)، فیکوس (Ficus)، دراکنا (Dracaena)و پاتوس (Pothos) را نیز در نظر بگیرید. این گیاهان نیز توانایی تصفیه هوا و افزایش سطح اکسیژن را دارند. همچنین، تهویه مناسب در منطقه آپارتمانی نیز بسیار مهم است تا هوای تمیز تری در داخل محیط ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا