چگونه کل اتاق خواب خود را فقط در یک روز نظم دهیم

سایت برترین ها

سامان‌دهندگان حرفه‌ای بر این باورند که  هدف قرار دادن کل اتاق خواب در یک روز، کاری بزرگ است، اما غیرممکن نیست.

سارا شییر، سامان دهنده حرفه ای و بنیانگذار Beautiful Life می گوید: “با طرز فکر صحیح و یک برنامه عملی روشن، می توانید اتاق خواب خود را تنها در یک روز به یک پناه امن و راحت تبدیل کنید.” “به یاد داشته باشید که متمرکز بمانید، در صورت لزوم استراحت کنید و پیشرفت خود را در طول مسیر جشن بگیرید.”

Schier و سایر سازمان‌دهندگان حرفه‌ای فهرستی گام به گام از اقداماتی را ارائه می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید پروژه ساماندهی اتاق خواب خود را تا حد امکان سریع و ماهرانه انجام دهید.

نظم دهی کمد دیواری

قبل از شروع پروژه ساماندهی اتاق خواب، باید به این فکر کنید که دوست دارید در این فرآیند به چه چیزی برسید.

کنیکا ویلیامز، بنیانگذار Tidied by K، می گوید: «توصیه می کنم با تعیین اهداف روشن شروع کنید که می خواهید اتاق خواب شما چگونه ظاهر باشد و چه احساسی داشته باشید.

دندان

تمرکز بر هدف نهایی به شما کمک می کند تا در طول پروژه ای طولانی و دلهره آور با انگیزه بمانید.
نکات تمیز کردن و ساماندهی بیشتری می خواهید؟ با ما همراه باشید.

مرتب کردن
شما باید شروع به بیرون ریختن لوازم داخل کمد های اتاق خواب خود کنید تا مشخص کنید چه چیزی باقی می ماند و چه چیزی باید برود.

Schier پیشنهاد می‌کند از هر قسمت از جمله کشوها، کمدها و سطوح نگاه کنید تا وسایلی را که دیگر به آن نیاز ندارید بردارید.

“در تصمیم گیری خود بی رحم باشید تا فضا را آزاد کنید و از شلوغی بصری بکاهید.”
مطمئن نیستید چه زمانی ارزش بیرون گذاشتن لوازم را دارد؟ ما توصیه می کنیم راه خود را با هر چیزی که در سال گذشته استفاده نکرده اید شروع کنید.

مرتب سازی و دسته بندی
Schier توصیه می کند در حالی که تمام وسایل خود را مرور می کنید، آنها را بر اساس دسته بندی مرتب کنید. دسته بندی هایی که او توصیه می کند شامل لباس، لوازم جانبی، کتاب و اقلام متفرقه است.

این کار شما کمک می‌کند بعداً کارآمدتر سامان‌دهی کنید، زیرا هر چیزی مکان تعیین شده خود را دارد.

نظم دهی کمد

هر چیزی را که متعلق به جای دیگری است منتقل کنید
به احتمال زیاد، اتاق خواب شما به جایی برای بسیاری از اشیاء مختلف تبدیل شده است که ممکن است در واقع به قسمت های دیگر خانه تعلق داشته باشند.

آلیسون مولدر، بنیانگذار Simplicity and Style، می گوید که این موارد را در یک جعبه مرتب کنید و آنها را در جای دیگری قرار دهید.

تمیز کردن گرد و غبار
شما نمی خواهید اقلامی را در کشوهایی که شلوغ هستند، برگردانید. انجام کمی تمیز کردن و ساماندهی لوازم شما را در مسیر درست قرار می دهد. برای تمیز کردن و گردگیری سطوح، مبلمان و کف اتاق وقت بگذارید.

Schier می‌گوید: «میزی تمیز باعث می‌شود که ببینید با چه چیزی کار می‌کنید و فضایی تازه و جذاب ایجاد می‌کند.

فضای ذخیره سازی خود را مشخص کنید
اکنون زمان آن است که تعیین کنید چه چیزی کجا می رود و چگونه همه چیز را برای آینده خود ساماندهی می کنید.

«وسایل خود را با دقت بچینید، اقلامی که اغلب استفاده می‌کنید به راحتی در دسترس باشند و اقلامی که کمتر استفاده می‌شوند را دور نگه دارید.

سطل ها، سبدها و ساماندهی کشوها قطعات بسیار خوبی برای چیدن هستند. Schier می افزاید، در صورت امکان، خرید سازمان دهنده های زیر تخت را فراموش نکنید. در مورد کمد، مرتب کردن لوازم بر اساس رنگ یکی از راهبردهایی است که Schier توصیه می کند و اضافه می کند که مرتب سازی بر اساس لباس های فصلی گزینه دیگری است. هر بار که لباس را بیرون می آورید، متعهد شوید که آن را سر جایش بگذارید.

مرتب کردن روزانه اتاق شما واقعاً می‌تواند به بزرگ‌تر نشان دادن اتاقتان کمک کند.

فقط همه چیز را خیلی پیچیده نکنید وگرنه دوباره قربانی درهم ریختگی و هرج و مرج خواهید شد. همه چیز را به روشی عملی مرتب کنید تا بیشترین لوازم مورد استفاده را در دسترس داشته باشید. ویلیامز می‌گوید این به شما کمک می‌کند تا عادت‌های ساده‌ای را برای حفظ نظم روزانه ایجاد کنید.

نکات کلیدی پایانی

برای اطمینان از اینکه اتاق خواب شما مانند یک مکان مناسب برای استراحت و دوری از زندگی پر هرج و مرج روزانه روزانه باشد، Schier توصیه می کند که پس از اتمام ساماندهی اتاق، نکات پایانی آرام بخش را به اتاق بیفزایید.

لوازم تزئینی و ملافه های راحت را برای بهبود فضای اتاق خواب اضافه کنید.
اتاق خواب شما باید مکانی برای پناه و آرامش باشد، نه یک آشفتگی درهم و برهم.

برگرفته از سایت thespruce

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا