چه غذاهایی را برای سلامت مغز و طول عمر باید مصرف کنیم؟

سایت برترین ها

داشتن یک رژیم غذایی متعادل یکی از کلیدهای داشتن زندگی سالم و موفق است، اما کارشناسان بر این باورند که برخی از غذاها به دلیل داشتن مواد مغذی‌تر و سالم‌تر از سایرین متمایز هستند.

سی‌ان‌بی‌سی در گفتگو با چندین پزشک تغذیه، پنج نوع ماده غذایی را که متخصصان درباره مصرف روزانه آن برای داشتن سلامت مغز، قلب، طول عمر و سلامتی کلی اتفاق نظر دارند منتشر کرده است.

پنج غذایی که پزشکان و متخصصان تغذیه هر روز برای سلامتی بهتر مصرف می‌کنند:

سبزیجات برگ‌دار
اهمیت سبزیجات برگ‌دار در رژیم غذایی روزانه شما را نمی‌توان نادیده گرفت – متخصصان بارها و بارها آن را توصیه کرده‌اند. خوردن سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و کلم پیچ از سلامت مغز حمایت می‌کند. در واقع غذاهای غنی از فیبر با کاهش احتمال ابتلا به افسردگی مرتبط هستند.

توت‌ها
متخصصان پیشنهاد می‌کنند در صورت امکان هر روز میوه بخورید. به نظر می‌رسد از بین همه میوه‌ها، توت‌ها از نظر فواید سلامتی در صدر قرار دارند.

ماهی و سایر پروتئین‌های بدون چربی
پزشکان و متخصصان تغذیه در سراسر جهان شما را تشویق می‌کنند مصرف گوشت قرمز خود را محدود و آن را با گزینه‌های سالم‌تر مانند پروتئین‌های بدون چربی از جمله ماهی سالمون، تخم مرغ، ماهی تن و توفو جایگزین کنید.

حبوبات
حبوبات، غذای «دست کم گرفته شده» برای طول عمر بیشتر هستند، اما سامانتا هلر، متخصص تغذیه برای تقویت سیستم ایمنی بدنش روزانه حبوبات مصرف می‌کند. او می‌گوید که حبوبات سرشار از پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی مانند منیزیم و آهن هستند.

آجیل‌ها و دانه‌ها
با اینکه آجیل‌ها و دانه‌ها اغلب نادیده گرفته می‌شوند، اما این خوراکی‌های کوچک سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند. به گفته‌ی لیزا جنوا، متخصص علوم اعصاب از دانشگاه هاروارد، امگا۳ به «سلامت سلول‌های مغز کمک کرده و التهاب را کاهش می‌دهد»
منبع: یورونیوز

برای تبلیغات در برترین ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا