چقدر رویای فیلم او را در سر پرورانده اید؟

سایت برترین ها

شرکت هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» و سازنده «چت جی‌پی‌تی» روز دوشنبه ۱۳ مه ۲۰۲۴ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام کرد مدل جدیدی از هوش مصنوعی خود را به نام «جی‌پی‌تی-4o» منتشر خواهد کرد که قادر به مکالمه صوتی واقع گرایانه و قادر به تعامل همزمان با متن و تصویر است.

محققان «اوپن‌ای‌آی» در رویدادی که به صورت زنده پخش می‌شد، با رونمایی از قابلیت‌های صوتی جدید نشان دادند که کاربران می‌توانند با چت جی‌پی‌تی صحبت کنند و پاسخ‌هایی بی‌درنگ را بدون هیچ تأخیری دریافت کنند. این اقدام با هدف حفظ پیشروی در رقابت برای تسلط بر فناوری در حال ظهور صورت گرفته است.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند صحبت‌های «چت جی‌پی‌تی» را در حین مکالمه قطع کنند و از سیال بودن مکالمات طبیعی لذت ببرند. این توسعه نشان دهنده یک گام به جلو در ایجاد تعاملات واقعی‌تر با سیستم‌های هوش مصنوعی است.

سام التمن، مدیر عامل «اوپن‌ای‌آی» در یک پست وبلاگی نوشت: «مثل هوش‌های مصنوعی توی فیلم‌ها می‌ماند… صحبت کردن با کامپیوتر هرگز برای من طبیعی نبوده است، اما حالا این طور شده است.»

وی همچنین در حساب کاربری ایکس خود دمویی از فیلم «او» (her) که درآن مردی عاشق دستیار هوش مصنوعی خود می‌شود، منتشر کرد.

در این رویداد پخش زنده، محققان اوپن‌ای‌آی قابلیت‌های دستیار صوتی جدید «چت جی‌پی‌تی» را به نمایش گذاشتند. در این نسخه آزمایشی، «چت جی‌پی‌تی» از قابلیت‌های بصری و صوتی خود برای صحبت با یکی از پژوهشگران استفاده کرد.

منبع: وب‌سایت یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا