پاستا خامه ای فتا و گوجه فرنگی

سایت برترین ها

این ماکارونی خامه ای فتا و گوجه فرنگی تنها با استفاده از 5 ماده ساده یک شام گیاهی رضایت بخش را روی میز قرار می دهد. زمانی که فصل گوجه فرنگی نیست، گوجه گیلاسی مورد استفاده قرار می گیرد. گوجه فرنگی گیلاسی جایگزینی شیرین و آبدار است که یک وعده غذایی رضایت بخش و خوش طعم را تضمین می کند.

توصیه ها و نکات تخصصی مستقیماً از آشپزخانه EatingWell

مخلوط کردن سس با مقداری آب پاستا آن را به یک سس فوق خامه ای تبدیل می کند که در آن پنیر فتا کاملاً ذوب شده و در سس حل می شود.
پنیر فتا تهیه شده با شیر گاو را برای طعم ملایم تری انتخاب کنید، زیرا تند بودن فتای شیر گوسفند ممکن است طعم قالبی داشته باشد.
یک قالب فتا بخرید و خودتان آن را خرد کنید نه اینکه از فتا از قبل خرد شده تهیه کنید، به این دلیل که به خوبی در سس ذوب نمی شود.

گوجه گیلاسی

مواد مورد نیاز:
230 گرم اسپاگتی گندم کامل

1 بسته اسفناج بچه (حدود 10 فنجان)

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر

4 فنجان گوجه گیلاسی

1/2 قاشق چایخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری فلفل آسیاب شده

1/4 فنجان ریحان تازه خرد شده به اضافه برگ های ریحان برای تزئین

1 – 1/2 فنجان پنیر فتا خرد شده، تقسیم شده

یک قابلمه بزرگ آب را روی حرارت زیاد بجوشانید. اسپاگتی را طبق دستورالعمل بسته بپزید. در 2 دقیقه آخر پخت، اسفناج را هم اضافه کنید. سپس اسپاگتی را آبکش کنید، 1 فنجان آب پخت را حدا نگه دارید.

در همین حال، روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا قرار دهید. گوجه فرنگی، نمک و فلفل را اضافه کنید؛ حدود 6 دقیقه بپزید و هر از گاهی هم بزنید تا گوجه فرنگی شروع به نرم شدن و ترکیدن کند. 1/2 فنجان گوجه فرنگی را به یک کاسه کوچک منتقل کنید. ریحان را به گوجه فرنگی در تابه اضافه کنید. حرارت را ​​کم کنید و حدود 5 دقیقه بپزید و مرتب هم بزنید تا گوجه فرنگی ها سفت شوند.

 

مخلوط گوجه فرنگی را به مخلوط کن منتقل کنید. 1 فنجان فتا و 1/2 فنجان از آب پخت رزرو شده را اضافه کنید. درب مخلوط کن را ببندید و قسمت مرکزی آن را بردارید تا بخار خارج شود. یک حوله تمیز روی دهانه قرار دهید؛ حدود 1 دقیقه تا زمانی که یکدست و کرم رنگ شود عمل کنید.گوجه پخته

مخلوط گوجه فرنگی را به مخلوط کن منتقل کنید. 1 فنجان فتا و 1/2 فنجان از آب پخت رزرو شده را اضافه کنید. درب مخلوط کن را ببندید و قسمت مرکزی آن را بردارید تا بخار خارج شود. یک حوله تمیز روی دهانه قرار دهید؛ حدود 1 دقیقه تا زمانی که یکدست و کرم رنگ شود.

مخلوط گوجه فرنگی

سس را به ماهیتابه برگردانید؛ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. مخلوط ماکارونی و اسفناج آبکش شده و 1/2 فنجان گوجه فرنگی که کنار  گذاشته شده را اضافه کنید. درب آن را ببندید و در صورت نیاز یه مقدار آب جوش اضافه کنید تا به قوام دلخواه برسد. با 1/2 فنجان باقی مانده فتا بریزید. در صورت تمایل با برگ های ریحان تزئین کنید.

پاستا خامه ای فتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا