ورزشکاران المپیک برای داشتن بهترین عملکرد چه می خورند؟

سایت برترین ها

ساعت‌های بی شمار تمرینات ورزشی تنها راه رسیدن به قهرمانی نیست و بهترین ورزشکاران جهان با بهبود عملکرد ذهنی و تغذیه ای خود در کنار تمرینات مناسب تعادل را در زندگی خود حفظ می‌کنند.

در عین حال هیچ روش یکسانی در نحوه غذا خوردن ورزشکاران وجود ندارد و برخی رژیم غذایی با پروتئین بالا و کم قند و برخی دیگر رژیم تماما کربوهیدرات را در اولویت قرار می‌دهند. مایکل فلپس دارنده بیشترین مدال طلای بازی‌های المپیک هم برای رسیدن به اهداف ورزشی خود رژیم روزانه دریافت ۱۰ هزار کالری را در پیش می‌گرفت.

در ادامه مصاحبه با برخی قهرمانان المپیک در سال ۲۰۲۳ را با سایت رسمی المپیک ۲۰۲۴ در مورد رژیم غذایی‌شان می‌خوانید:

لی کیفر، قهرمان شمشیربازی
لی کیفر، قهرمان المپیک و دانشجوی پزشکی، رژیم غذایی متعادلی را بدون محدودیت‌های سخت دنبال می‌کند تا عملکرد خود را به عنوان یک شمشیرباز حفظ کند. او به همراه همسرش گرک ماینهارت که او نیز یک المپیکی است، سالانه با یک متخصص تغذیه در مرکز آموزشی ایالات متحده مشورت می‌کنند. وی علیرغم ریزقامت بودن مقدار قابل توجهی غذا مصرف می‌کند و از رژیم‌های بسیار سخت برای جلوگیری از الگوهای غذایی ناسالم اجتناب می‌کند.

ترجیح او برای شب پیش از مسابقه پروتئین بدون چربی همراه با برنج و سبزیجات است. صبح روز مسابقه را هم با میوه، تخم مرغ و ماست به همراه «قهوه زیاد» می‌گذراند. شیرینی مورد علاقه فعلی او نیز کوکی های کرامبل است که هر هفته طعمی جدید ارائه می‌دهند.

منبع وب‌سایت یورونیوز

دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا