محدودیت های جدید گردشگران کشور ژاپن برای صعود به قله فوجی

سایت برترین ها

دولت ژاپن تصمیم گرفته است که برای کاستن از ازدیاد جمعیت و محدود‌ کردن شمار گردشگران در کوه فوجی تدابیر ویژه‌ای را به اجرا بگذارد.

به گزارش رویترز، فصل تازه کوهنوردی در یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری ژاپن با حضور پارک‌بانان فوجی، پیش از طلوع آفتاب روز دوشنبه آغاز شد.

دولت امسال برای مهار ازدحام ناشی از شمار بالای کوهنوردان در مسیر و دامنه کوهستانی منتهی به قله فوجی عوارض تازه‌ای وضع کرده است.

کوهنوردان که بر اساس محدودیت‌های تازه شمار آنها به ۴ هزار نفر در روز کاهش ‌می‌یابد بدین ترتیب باید مبلغ ۲۰۰۰ ین (حدود ۱۲ دلار آمریکا) نیز بابت عوارض مسیر پرداخت کنند.

این تدابیر پس از شکایت‌هایی که سال گذشته در خصوص انباشت زباله، آلودگی و خطرناک بودن ازدحام در مسیرهای کوهستانی مطرح شده بود، اتخاذ شد.

با سقوط ارزش ین به پایین‌ترین حد خود طی ۳۸ سال گذشته، ژاپن برای گردشگران خارجی به مقصدی ارزان و بسیار جذاب تبدیل شده است.

گردشگران با سرازیر شدن به این کشور، مبالغ هنگفتی را به خزانه ملی تزریق می‌کنند، اما این هجوم همزمان فشار زیادی بر زیرساخت‌های گردشگری و مهمان‌نوازی وارد کرده و علاوه بر آن صبر و تحمل ساکنان محلی را نیز سرریز کرده است.

منبع وب‌سایت یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا