ماهی سالمون ورقه ای تابه ای با کینوا ترد

سایت برترین ها

با این دستور غذای ماهی سالمون، گوجه فرنگی تفت داده و کینوا از یک شام کامل سرشار از پروتئین که فقط سرخ شده است لذت ببرید. کینوآ پخته به غذا بافت ترد می بخشد. پس از اتمام پخت کینوا، آن را با یک چنگال مخلوط کنید تا بخار خارج شود.

پخت کینوا ترد

4 بسته (127 گرم) کینوا سفید و قرمز مایکروویو از قبل پخته شده (مانند Minute) (حدود 2 3/4 فنجان)

5 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر، تقسیم شده

3 فنجان گوجه گیلاسی

3 قاشق غذاخوری کیپر آبکش شده

2 قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

1/4 قاشق چایخوری فلفل آسیاب شده

4 (141 گرم) فیله ماهی سالمون با پوست

3/4 قاشق چایخوری نمک تقسیم شده

1/4 فنجان برگ ریحان تازه پاره شده

1/2 قاشق چایخوری رب سیر در یخچال

1/2 قاشق چایخوری سرکه شراب قرمز

طبقه فر را در یک سوم بالا و یک سوم پایین قرار دهید. از قبل تا 425 درجه فارنهایت گرم کنید. 2 ورقه فر لبه دار بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید. کینوآ را روی 1 ورقه پخت آماده قرار دهید. 2 قاشق غذاخوری روغن بپاشید و روی آن را بپوشانید. کینوآ را در یک لایه یکنواخت پهن کنید و کل ورقه پخت را بپوشانید.

طرز تهیه سالمون

روی ورقه پخت دیگر، گوجه فرنگی ها را با کیپر، سرکه بالزامیک، فلفل و 2 قاشق غذاخوری روغن بریزید. گوجه فرنگی ها را در اطراف لبه های بیرونی تابه پخش کنید. فیله های ماهی سالمون را با فاصله مساوی در مرکز تابه قرار دهید. ماهی سالمون را با 1 قاشق غذاخوری روغن باقی مانده بریزید و 1/4 قاشق چایخوری نمک بپاشید.

مخلوط کینوا را روی قفسه بالایی و مخلوط ماهی سالمون را در طبقه پایینی قرار دهید. حدود 15 دقیقه تا زمانی که گوجه فرنگی شروع به ترکیدن کند و ماهی سالمون پخته شود، بپزید.

کینوآ را با چنگال هم بزنید؛ بگذارید 5 دقیقه بماند. 1/2 قاشق چایخوری نمک باقیمانده را در کینوآ بریزید. کینوا و سالمون را بین 4 بشقاب تقسیم کنید. ریحان، رب سیر و سرکه شراب قرمز را در مخلوط گوجه فرنگی مخلوط کنید. مخلوط گوجه فرنگی را با قاشق روی ماهی سالمون بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا