طولانی‌ترین پرواز بدون توقف پروانه‌ها بر فراز اقیانوس اطلس

سایت برترین ها

طولانی‌ترین پرواز بدون توقف پروانه‌ها بر فراز اقیانوس اطلس، «رنگین‌بانوها» چطور کیلومترها بال زدند؟

گونه‌ای از پروانه‌های رنگارنگ با نام «رنگین‌بانو» یا «بانوی رنگی» با الگوهای مهاجرتی چشمگیر خود هزاران مایل را برای طی سفرهای دور انتخاب می‌کنند.

گونه‌ای از پروانه‌های رنگارنگ با نام «رنگین‌بانو» یا «بانوی رنگی» با الگوهای مهاجرتی چشمگیر خود هزاران مایل را برای طی سفرهای دور انتخاب می‌کنند. این پروانه‌ها اغلب با سفر در خشکی ها امکان توقف برای استراحتی کوتاه را دارند.

بر اساس مطالعه جدیدی که در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴ در مجله «نیچر کامیونیکیشن» منتشر شد، دانشمندان اکنون شواهدی پیدا کرده‌اند که نشان می دهد گروهی از این مسافران بالدار حدود ۴۲۰۰ کیلومتر را بدون توقف در اقیانوس اطلس پرواز کردند.

این یافته به پاسخی برای معمای یک دهه گذشته انجامید، زمانی که دکتر جرارد تالاورا حشره شناس در اکتبر سال ۲۰۱۳ با حدود ده پروانه موسوم به «رنگین بانو» در ساحلی در گویان فرانسه برخورد کرد. او گفت این پروانه‌ها که در آمریکای جنوبی یافت نمی‌شوند، در زمان پیدا شدن با سوراخ و پارگی در بال‌های خود «خسته» به نظر می‌رسیدند.

تالاورا درباره این پروانه‌ها گفت: «آنها حتی نمی‌توانستند خیلی پرواز کنند و به جای پرواز به نوعی می‌پریدند. تنها توضیحی که به ذهنم رسید این بود که اینها می‌بایست مهاجرانی از راه دور باشند. اما عبور کامل از یک اقیانوس برای پروانه‌ها بی‌سابقه بود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا