طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی با بیسکوئیت

سایت برترین ها

باز هم کیک یخچالی براتون دارم کاملا شکلاتی و خوشمزه

مواد لازم:
بیسکوئیت شکلاتی چند بسته

برای موس شکلاتی:
پنیر خامه ای 200 گرم به دمای محیط رسیده
شکر نصف پیمانه
شیر 3 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 1/2 پیمانه
خامه فرم گرفته حدود 200 گرم

برای گاناش:
شکلات خرد شده 200 گرم
خامه معمولی 200 گرم

برای تزئین:
خامه یک پیمانه
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
پودر قند 1/4 پیمانه
سس شکلات برای تزئین
شکلات چیپسی برای تزئین

طرز تهیه موس شکلاتی:
پنیر خامه ای را با شکر و شیر و پودر کاکائو با همزن برقی خوب هم بزنید. بعد خامه فرم گرفته را داخل مواد با لیسک فولد کنید.(من از پنیر ماسکارپونه استفاده میکنم شما از هر پنیر خامه ای که طعمش رو دوست دارید استفاده کنید)

گاناش:
شکلات ها را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید. خامه را داخل مایکروفر یا روی گاز گرم کنید و قبل از اینکه شروع به جوشیدن کند از روی حرارت بردارید و روی شکلات ها بریزید و 2 دقیقه صبر کنید بعد خامه و شکلات را هم بزنید.

خامه شکلاتی:
خامه را با پودر قند و پودر کاکائو مخلوط کنید و نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید. بعد از فریزر خارج کرده با همزن بزنید تا فرم بگیرد.

درست کردن خود کیک یخچالی:
یک ظرف مستطیل 20 در 30 انتخاب کنید و یک لایه بیسکوئیت شکلاتی از هر مدل که طعمش رو دوست دارید کف ظرف بچینید. نیمی از موس شکلاتی را روی آن بریزید و روی آن را صاف کنید. بعد نیمی از گاتاش شکلاتی را بریزید و روی آن را صاف کنید. بعد یک لایه دیگر بیسکوئیت روی گاناش بچینید. بقیه موس شکلاتی را روی بییسکوئیت ها بریزید و صاف کنید و بعد بقیه گاناش را بریزید و صاف کنید. یک لایه دیگر بیسکوئیت بچینید و خامه شکلاتی را روی آن بریزید و صاف کنید . در آخر با سس شکلاتی و شکلات چیپسی تزئین کنید.

دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا