طرز تهیه کیک زلزله خوشمزه و دلچسب

سایت برترین ها

این کیک بعد از پخت و وقتی از فر درمیاد همه موادش انگار که زلزله شده باشه با هم قاطی شدن برای همین اسمش رو گذاشتن کیک زلزله. خیلی هم آسونه برای مهمونی های خانوادگی و دوستانه های دورهمی چیز خوبیه هم آسونه هم خوشمزه

مواد لازم:
گردوی خرد شده 1/2 پیمانه
پودر نارگیل 1 پیمانه
یک بسته پودر کیک شکلاتی
کره ذوب شده 100 گرم
400 گرم پنیر خامه ای
پودر قند 2 پیمانه
شکلات چیپسی برای تزئین

طرز تهیه:
برای این کیک به یک ظرف سرامیکی یا پیرکس مستطیل شکل بزرگ نیاز دارید.چون این کیک با ظرفش سر میز برده میشه. کف و دیواره های ظرف را خوب چرب کنید و فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.
پودر نارگیل را کف ظرف بریزید و گردوی خرد شده را روی آن بریزید.
کیک شکلاتی را طبق دستور روی جعبه درست کنید و روی پودر نارگیل و گردو بریزید.
پنیر خامه ای را کمی با همزن بزنید تا نرم شود بعد کره ذوب شده سرد را به آن اضافه کنید بعد پودر قند را کم کم اضافه کنید تا پنیر خامه ای سفت شود. حالا با یک قاشق تکه تکه و نامنظم روی مواد کیک از مواد پنیری بریزید. و قالب را به مدت حدود 40 دقیقه یا تا زمانی که کیک پخته شود داخل فر قرار دهید وقتی کیک را خارج کردید تا کاملا داغ هست شکلات چیپسی را روی آن بریزید. شکلات ها با حرارت کیک ذوب میشوند و به کیک میچسبند.

نکته: حتما از یک قالب مستطیل گود استفاده کنید. وقتی مواد کیک را داخل قالب میریزید نیمی از ارتفاع قالب باید خالی باشد تا جا برای پف کیک باقی بماند در غیر اینصورت با پف کردن کیک مواد از قالب سرریز میشوند.
نکته: پودر نارگیل و گردو کاملا قابل حذف هستند
نکته: میتونید از پودر کیک آماده مورد علاقتون یا هر دستور کیک شکلاتی که خودتون معمولا درست میکنید استفاده کنید.

دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا