طرز تهیه کوکی شکلاتی ترک

سایت برترین ها

کوکی های شکلاتی با تَرَک های زیبا با بافتی نرم شبیه براونی. یعنی وسط این کوکی ها کمی خیس و نرم هست .

مواد لازم:
شکلات بالای 70 درصد 200 گرم
کره 125 گرم
پودر شکر 150 گرم
شکر قهوه ای 100 گرم
تخم مرغ درشت 2 عدد
آرد سفید 130 گرم
پودر کاکائو 20 گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
نمک یک پنسه
در صورت تمایل نمک دانه درشت برای تزئین

طرز تهیه:
اول همه مواد را دقیق اندازه گیری کنید و به دمای محیط برسونید. کف سینی فر کاغذ روغنی قرار بدید و فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.
شکلات و کره را داخل ظرفی بریزید و روی کتری یا به روش بن ماری یا داخل مایکروفر ذوب کنید . مراقب باشید شکلات زیاد حرارت نبیند و نسوزد.
تخم مرغ ها و شکر قهوه ای و پودر شکر را حدود 5 دقیقه با همزن برقی بزنید بعد سرعت همزن را کم کنید و شکلات ذوب شده سرد شده را کم کم اضافه کنید.آرد را همراه پودر کاکائو و بیکینگ پودر و نمک الک کنید و به بقیه مواد اضافه کنید. بعد از اضافه کردن مواد خشک خمیر را در حد مخلوط شدن هم بزنید و از زیاد هم زدن مواد کوکی خود داری کنید.
به کمک یک عدد اسکوپ بستنی از مواد کوکی با فاصله روی سینی فر قرار دهید. چون بعد از پخت کوکی ها داخل سینی پهن میشوند حتما بین آنها فاصله بزارید. در صورت تمایل کمی نمک دانه درشت برای تزئین روی کوکی ها بریزید و سینی فر را به مدت 10 تا 12 دقیقه در طبقه وسط فر 180 درجه از پیش گرم شده قرار دهید. کوکی ها باید بعد از پخت کمی پهن شده و روی آنها ترک بخورد. این کوکی ها بافتی خیلی نرم دارند پس صبر کنید کاملا خنک شوند بعد از سینی خارج کنید. نوش جان.

دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا