طرز تهیه شیر برنج ترکیه ای

شیر برنج یکی از غذاهای قدیمی و معروف ما ایرانی هاست ولی اگر میخواهید این غذا را با طعم جدید امتحان کنید پیشنهاد ما به شما نمونه ترکیه ای آن است.

سایت برترین ها

شیر برنج یکی از غذاهای قدیمی و معروف ما ایرانی هاست ولی اگر میخواهید این غذا را با طعم جدید امتحان کنید پیشنهاد ما به شما نمونه ترکیه ای آن است. در ادامه این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید تا طرز تهیه شیر برنج ترکیه ای را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه شیر برنج ترکیه ای

مواد لازم برای تهیه شیر برنج ترکیه ای

برنج مرغوب: 100 گرم یا 1 پیمانه سرخالی
آرد برنج: 2 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری
شکر: 2/3ام پیمانه
وانیل: 1/4ام قاشق چایخوری
شیر: 1 لیتر
زرده تخم مرغ: 2 عدد

طرز تهیه شیر یرنج ترکیه ای

برنج را 1 ساعت خیس کرده و بعد آب آن را خالی کنید و 6 برابر آب ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و به هیچ عنوان هم نزنید. حدود2 الی 3 ساعت تا برنج کاملا باز شود و مایع نرمی به دست بیاید.
آرد برنج و نشاسته را داخل شیر سرد حل کرده و برنج را به آن اضافه میکنیم و مرتب هم زده تا جایی که تقریبا آب آن کم شود. در مرحله بعد شکر را اضافه کرده و مرحله آخر وانیل افزوده می شود. مخلوط را هم زده تا مواد ترکیب شده و به قوام برسد. در نهایت 20 ملاقه ازشیر برنج را با زرده تخم مرغ مخلوط کرده و در نهایت با بقیه مواد ترکیب میکنیم. شیر برنج را در فر که از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 15 دقیقه  قرار میدهیم. شیر برنج ترکیه ای خوشمزه شما آماده است نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا