مرغ بروشتا

سایت برترین ها

این بروشتا مرغ ماهیتابه ای خوش طعم، یک غذای سنتی است با الهام از پیش غذای ایتالیایی، نان برشته شده معمولی را با کتلت مرغ پر پروتئین جایگزین می کنیم. گوجه فرنگی خرد شده و آبدار ثابت با لعاب بالزامیک شیرین و تند تکمیل می شود. برای طعم بیشتر، روی آن را با پنیر پارمزان رنده شده سرو کنید یا مقداری زیتون خرد شده را به مخلوط گوجه فرنگی اضافه کنید.

مرغ بروشتا 1

1 فنجان گوجه گیلاسی، (4 قسمت شده)

4 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر

1 قاشق غذاخوری موسیر ریز خرد شده

1 قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده به اضافه برگ برای تزئین (اختیاری)

2 قاشق چایخوری سرکه شراب قرمز

1 حبه سیر متوسط، ریز خرد شده

3/4 قاشق چایخوری فلفل آسیاب شده

1/4 قاشق چایخوری نمک تقسیم شده

4 سینه مرغ

پنیر موزارلای کم رطوبت 4 برش

4 قاشق چایخوری لعاب بالزامیک

گوجه فرنگی را در یک کاسه کوچک قرار دهید؛ 1 قاشق غذاخوری روغن، موسیر، ریحان، سرکه، سیر، 1/4 قاشق چایخوری فلفل و 1/8 قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید. با هم ترکیب شده و کنار گذاشته شود.

مرغ بروشتا 2

مرغ را با حوله کاغذی خشک کنید. با 1/2 قاشق چایخوری فلفل باقیمانده و 1/8 قاشق چایخوری نمک بپاشید.

3 قاشق غذاخوری روغن باقی مانده را در یک تابه بزرگ روی حرارت زیاد گرم کنید. مرغ را اضافه کنید؛ حدود 3 دقیقه بدون مزاحمت بپزید تا ته آن قهوه ای طلایی شود. کتلت ها را برگردانید و روی هر کدام یک تکه پنیر بگذارید. ظرف را با یک درب یا ورقه پخت بپوشانید؛ تا پخته شود و پنیر ذوب شود، حدود 1 دقیقه و 30 ثانیه تا دمای 165 درجه فارنهایت پخته شود.

مرغ و پنیر

مرغ را به بشقاب های جداگانه یا یک بشقاب منتقل کنید. مخلوط گوجه فرنگی را روی آن ریخته و با لعاب بالزامیک بریزید. در صورت تمایل با برگ های ریحان تزئین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا