سندرم پای بي قرار چيست؟

سایت برترین ها

سندرم پای بی قرار یا سندرم بی قراری پا (Restless Legs Syndrome یا RLS) یک اختلال عصبی مزمن است که با احساس ناخوشایند و بی قراری در پاها و نیاز به حرکت آنها همراه است. این احساس در اکثر موارد در شب و در استراحت و خواب به شدت احساس می‌شود و ممکن است باعث بیداری و اختلال در خواب شود. در برخی از موارد، این اختلال همراه با حساسیت در بخش‌های دیگری از بدن نیز می‌باشد.

علت این سندرم نامشخص است، اما برخی از عوامل موجود ممکن است موجب تشدید علائم آن شوند. به عنوان مثال، فعالیت بدنی ناکافی، کمبود آهن، بارداری، بیماری‌های مزمن مانند بیماری کلیوی، دیابت و بیماری پارکینسون می‌توانند عواملی باشند که به تشدید علائم سندرم پای بی قرار کمک می‌کنند.

درمان سندرم پای بی قرار بستگی به شدت علائم و تأثیر آن بر کیفیت زندگی فرد دارد. در برخی موارد، تغییرات در سبک زندگی می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال، فعالیت بدنی منظم، استفاده از روش‌های آرامش و روانشناسی، استفاده از سیستم‌های سوزنی (به عنوان مثال آکوپانکچر) و مصرف مکمل‌های غذایی می‌تواند به کاهش علائم کمک کند. در موارد شدیدتر، پزشک ممکن است داروهای خاصی را برای کنترل علائم تجویز کند.

اگر شما یا کسی که می‌شناسید از علائم سندرم پای بی قرار رنج می‌برید، توصیه می‌شود به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص دقیق تأمین شود و برنامه درمانی مناسب تعیین شود.سندرم پای بي قرار چيست؟ در صورت بروز هر گونه مشکلات عضلانی، برای درمان و رفع این عارضه خود باید به کلینیک فیزیوتراپی شفامهر مراجعه کنند. فرقی ندارد درد یا ناتوانی در کدام قسمت از ستون قفرات، گردن، دست، پا، کمر و غیره وجود دارد. در هر حال فرد بیمار باید به کلینیک‌های فیزیوتراپی مراجعه کند تا بهبود یابد.
برای کاهش هزینه‌های مربوط به خدمات فیزیوتراپی نیز باید در جستجوی کلینیکی باشید که با بیمه آسیا طرف قرارداد است و می‌تواند سقف مشخصی از هزینه‌های شما را از طریق بیمه آسیا دریافت کند. برای مثال فیزیوتراپی شفامهر یکی از تخصصی‌ترین مراکز فیزیوتراپی است که با بیمه آسیا نیز طرف قرارداد خواهد بود.
آدرس : میدان ونک، خیابان حقانی، نرسیده به جهان کودک، جنب بیمه البرز، پلاک ۶۷، واحد ۱۷
تلفن۰۲۱-۸۸۸۷۶۸۲۹ ، ۰۹۱۰۲۳۰۶۸۴۹ ، ۰۹۱۹۳۰۹۲۸۳۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا