دریچه هنری ویدئویی بین دوبلین و نیویورک به دلیل رفتارهای ناشایست جمع شد

سایت برترین ها

صفحه ویدیویی «پورتال» که به اهالی نیویورک در آمریکا و دوبلین در ایرلند اجازه می‌داد همدیگر را گویی از درون یک «حوض زمان»‌ ببینند تا اطلاع ثانوی در روز ۲۶ اردبیهشت خاموش شد. این دریچه زنده بین دو شهر توجه بسیاری را به خود جلب کرد و اهالی دو شهر را با لذت رو در روی هم قرار داد اما در برخی موارد رفتارها و واکنش‌های نامناسبی به خود جلب کرد. از جمله مردی که تصویری از حمله ۱۱ سپتامبر در نیویورک را نشان داد یا زنی که مقابل دوربین پیراهن خود را در آورد و برهنه شد. در واکنش به این گزارش‌ها، شهرداری نیویورک اعلام کرده است برای یافتن راه حلی برای جلوگیری از «رفتارهای ناشایست»‌ موقتا این دریچه هنری را غیر فعال می‌کند.
این سازه هنری که «پورتال»‌یا «دریچه»‌ نام دارد در تاریخ ۱۹ اردیبهشت برای اولین بار در آمریکای شمالی افتتاح شد، دارای یک صفحه سینی وار مدور است که در سایه ساختمان نمادین «فلاتیرون»‌ شهر قرار گرفت و یک صفحه نمایش دو طرفه است که تصاویر زنده خیابان اصلی دوبلین را به همراه ساختمان‌های تماشایی شهر در پس‌زمینه نشان ‌می‌دهد.

برگزارکنندگان نمایشگاه، این نمایش تعاملی را به عنوان روشی منحصربفرد برای « در آغوش گرفتن زیبایی‌های با هم بودن جهانی» معرفی کردند.
این اثر حاصل تلاش بِنِدیکتاس گیلیس، هنرمند لیتوانیایی است. او هنگام رونمایی از این دریچه که به طور همزمان در نیویورک و دوبلین صورت گرفت گفت:‌«دریچه‌ها دعوتی هستند برای ملاقات با مردم، فراتر از مرزها و تفاوت‌ها و تجربه دنیا همانطور که واقعاً هست، یعنی متحد و یکپارچه.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا