خواهر داشتن باعث ارتقا سلامت روان می شود

سایت برترین ها

یک مطالعه جدید نشان داده است که داشتن یک خواهر می‌تواند سلامت روانی و اعتماد به نفس فرد را تقویت کند. این مطالعه که در Journal of Family Psychology منتشر شده است، نشان داد که حضور یک خواهر می‌تواند منبع قابل توجهی از حمایت عاطفی باشد. بله، حتی زمانی که او آزاردهنده باشد.

دانشگاه بریگهام یانگ (BYU) در ایالت یوتا ۳۹۵ خانواده را مورد بررسی قرار داد. این خانواده‌ها چندین فرزند بین سنین ۱۰ تا ۱۴ سال داشتند. آنها دریافتند که اختلاف سنی بین خواهر و برادرها تأثیری بر نتایج نداشت.

محققان دریافتند که داشتن یک خواهر می‌تواند در یادگیری مهارت‌های ارتباطی و حل مشاجره کمک کند. آنها همچنین دریافتند که خواهرها باعث می‌شوند خواهر و برادرهایشان احساس تنهایی کمتری داشته باشند و کمتر دچار احساساتی مثل ترس، گناه و خودآگاهی شوند.

نویسنده مطالعه، الکساندر جنسن، استاد کمکی در دانشکده زندگی خانوادگی، به Motherly گفت که خواهرها می‌توانند به شما در توسعه مهارت‌های اجتماعی مانند ارتباطات، مصالحه و مذاکره کمک کنند. او افزود: «حتی دعوای بین خواهر و برادر، اگر جزئی باشد، می‌تواند به توسعه سالم کمک کند.»

جنسن گفت: «آنچه ما می‌دانیم نشان می‌دهد که خواهرها نقشی در ترویج سلامت روانی مثبت دارند و در مراحل بعدی زندگی، آنها معمولاً بیشتر از دیگران به حفظ ارتباط خانواده‌ها پس از درگذشت والدین کمک می‌کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا