تاکو سالمون با سالسا آناناس

سایت برترین ها

یک دمنوش ساده که در کنار این تاکوهای ماهی قزل آلا سرو می شود، یک شام شبانه پروتئینی و سریع را برای شما به ارمغان می آورد. اگر تندی بیشتری را در تاکوهای ماهی ترجیح می دهید، به سادگی یک یا دو پیمانه پودر چیلی را با پودر فلفل قرمز اضافه کنید.

غذای پروتئینی ساده

عناصر
فیله ماهی قزل آلا

1 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز

¾ قاشق چایخوری نمک تقسیم شده

1 قاشق غذاخوری به اضافه 1 قاشق چایخوری روغن زیتون بکر

1 بسته مخلوط سالاد کلم (5 فنجان)

½ لیمو ترش، آب گرفته

8 عدد تورتیلا ذرت، گرم شده (به نکته مراجعه کنید)

¾ فنجان سالسا آناناس خریداری شده

گشنیز تازه خرد شده، برای تزئین

سس تند برای سرو

ظرف فر را در یک سوم بالای فر بچینید تا ماهی قزل آلا 4 تا 6 سانت زیر منبع حرارتی قرار گیرد. فر را از قبل گرم کنید.

ظرف پخت را با فویل بپوشانید. ماهی قزل آلا را روی فویل بگذارید، سمت پوست به سمت پایین. ماهی تابه را یک بار از جلو به عقب بچرخانید، تا زمانی که ماهی قزل آلا شروع به تیره شدن کند، در طرفین تیره شده و قسمت‌های نازک‌تر فیله، بسته به ضخامت، 5 تا 8 دقیقه نیاز به پخت دارد.

تاکو سالمون

سالمون را با پودر فلفل قرمز و 1/4 قاشق چایخوری نمک بپاشید. 1 قاشق چایخوری روغن بریزید و با برس ضد حرارت روی ان بمالید تا ادویه ها مرطوب شوند. دوباره به فر برگردانید و 1 تا 2 دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید تا ماهی قزل آلا پوست کنده شود و ادویه ها قهوه ای شوند.

در همین حین، سالاد کلم را با آب لیموترش، 1 قاشق غذاخوری روغن باقیمانده و 1/2 قاشق چایخوری نمک باقیمانده مخلوط کنید.

ماهی قزل آلا را پوست بگیرید، پوست را دور بریزید. ماهی سالمون را بین تورتیلاها تقسیم کنید و روی آن را با سالسا پر کنید. با سالاد کلم سرو کنید و در صورت تمایل با گشنیز و سس تند تزیین کنید.

نکات
نکته: برای گرم کردن تورتیلاها، پشت تورتیلا را در فویل بپیچید. در طبقه پایینی فر قرار دهید تا وقتی فر روشن است گرم شود. یا تورتیلاها را در یک حوله کاغذی مرطوب بپیچید و به مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید.

نکته مواد تشکیل دهنده: سالسا آناناس را می توان با تورتیلاهای یخچالی  در قسمت اغذیه فروشی های سوپرمارکت های بزرگ یافت. اگر نمی توانید آن را پیدا کنید، با سس های سالسا شیشه ای جایگزین کنید. از مارکی خریداری کنید که کمتر از 80 میلی گرم سدیم در هر وعده دارد و بدون شکر اضافه شده یا با شکر اضافه شده در فهرست مواد تشکیل دهنده ساخته شده است. هرچه پایین تر باشد، بهتر است.

منبع سایت eatingwell

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا