بهترین روش مقابله با پیری؛ کرم های ضد چروک یا سفر درمانی

سایت برترین ها

محققان دانشگاه ادیث کوان در استرالیا معتقدند که استفاده از کرم شب رتینول را باید فراموش کرد، چرا که سفر می‌تواند بهترین راه برای مقابله با پیری زودرس باشد.

برای اولین بار، یک مطالعه میان رشته‌ای، نظریه آنتروپی را در حوزه گردشگری به کار برده و دریافته است که سفر می‌تواند مزایای سلامتی مثبتی از جمله کند کردن علائم پیری داشته باشد.

به روند کلی حرکت جهان به سمت مرگ و بی‌نظمی، آنتروپی گفته می‌شود.

نظریه آنتروپی نشان می‌دهد که گردشگری می‌تواند باعث تغییرات آنتروپی شود، بدین سان که تجربیات مثبت ممکن است افزایش آنتروپی را کاهش داده و سلامتی را افزایش دهد، حال آنکه تجربیات منفی ممکن است به افزایش آنتروپی کمک کرده و سلامت را به خطر بیندازند.

فانگلی هو، دانشجوی دکترای دانشگاه ادیث کوان در استرالیا گفت: «پیری فرآیندی برگشت‌ناپذیر است. اگرچه نمی‌توان آن را متوقف کرد، اما می‌توان سرعت آن را کاهش داد.»

خانم هو خاطرنشان کرد که تجربیات مثبت سفر می‌تواند سلامت جسمی و روانی افراد را از طریق قرار گرفتن در محیط‌های جدید، مشارکت در فعالیت‌های فیزیکی و تعامل اجتماعی و پرورش احساسات مثبت افزایش دهد.

این مزایای بالقوه از طریق اقداماتی مانند گردشگری تندرستی، گردشگری سلامت و گردشگری یوگا تایید شده است.

خانم هو افزود: «گردشگری فقط وقت‌گذرانی و تفریح ​​نیست، بلکه می‌تواند برای سلامت جسمی و روانی افراد نیز مفید باشد.»

فانگلی هو افزود که اگر به سفر درمانی از منظر آنتروپی نگاه کنیم،‌ درخواهیم یافت که سفر مثل یک مداخله بهداشتی پیشگامانه عمل می‌کند. یک تعامل سازنده با محیط یا تجربیات مثبت سفر ممکن است به بدن کمک کند تا با تعدیل چهار سیستم اصلی خود، وضعیت آنتروپی را در سطوح پایین حفظ کند.

منبع وب‌سایت یورونیوز

پوست و زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا