آیا پودر تالک باعث سرطان رحم می شود؟

سایت برترین ها

بله، شواهد نشان می‌دهد که استفاده طولانی‌مدت از پودر تالک می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به سرطان رحم مرتبط باشد. اگرچه این ارتباط هنوز به طور کامل روشن نیست، اما مطالعات نشان داده‌اند که پودر تالک می‌تواند ذرات آزبست را جذب کند که به سرطان زایی مرتبط هستند.

با این حال، لازم است اشاره کرد که همچنان بحث و جدل در مورد ارتباط بین پودر تالک و سرطان رحم ادامه دارد و برخی مطالعات نتیجه‌گیری قطعی در این زمینه را رد می‌کنند. به همین دلیل، توصیه می‌شود در مورد استفاده از پودر تالک با پزشک خود مشورت کنید تا ریسک‌ها و مزایای احتمالی آن را بررسی کنید.

شرکت داروسازی آمریکایی جانسون و جانسون گفته است که از سال آینده تولید و فروش پودر نوزاد را که بر پایه تالک است، در سراسر جهان متوقف خواهد کرد.

جانسون و جانسون در حالی این خبر را اعلام کرده که از بیش از دو سال پیش فروش این محصول را در آمریکا و کانادا متوقف کرده بود.شرکت داروسازی جانسون و جانسون با دهها هزار پرونده قضایی از سوی زنانی مواجه است که ادعا کرده‌اند تالک موجود در پودر تولیدی این شرکت حاوی آزبست بوده که باعث ابتلای آن ها به سرطان تخمدان شده است.

اما این شرکت ضمن رد این ادعاها همواره تکرار کرده که دهه‌ها تحقیق مستقل نشان داده که این محصول برای استفاده ایمن است.

اما حالا جانسون و جانسون در بیانیه‌ای گفته است: «به عنوان بخشی از ارزیابی‌های جهانی، تصمیم گرفته‌ایم که به جای تالک، پودر بچه مبتنی بر نشاسته ذرت تولید کنیم.»

جانسون و جانسون در این بیانیه افزوده پودر بچه بر پایه نشاسته ذرت در حال حاضر در کشورهای سراسر جهان فروخته می‌شود.

اما این شرکت در عین حال بر موضع خود مبنی بر بی خطر بودن استفاده از پودر بچه تالک تاکید کرده و گفته: «موضع ما در مورد ایمنی تالک همچنان همان است که بوده است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما قویا همچنان از دهه‌ها تجزیه و تحلیل علمی مستقل متخصصان پزشکی در سراسر جهان حمایت می‌کنیم که تایید می‌کند پودر بچه این شرکت که بر پایه تالک ساخته شده، بی خطر است، حاوی آزبست نیست و باعث سرطان نمی‌شود.»

آیا پودر تالک (پودر بچه) باعث سرطان رحم می شود؟

آیا استفاده از پودر تالک در محصولات بهداشتی نیز می‌تواند مشکل ساز باشد؟

بله، استفاده از پودر تالک در محصولات بهداشتی مانند پودر بچه و محصولات بهداشت زنانه نیز می‌تواند نگران کننده باشد. چند نکته مهم در این زمینه:

1. پودر تالک در طول سال‌ها می‌تواند ذرات آزبست را جذب کند که این ذرات سرطان زا هستند.

2. استفاده از پودر تالک در محصولات بهداشتی مورد استفاده زنان و کودکان نگران کننده است، زیرا این جمعیت‌ها در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

3. مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از پودر تالک در محصولات بهداشتی زنانه می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان و سرطان رحم مرتبط باشد.

4. در پی این نگرانی‌ها، برخی کشورها استفاده از پودر تالک در محصولات بهداشتی را محدود کرده‌اند.

بنابراین توصیه می‌شود برای محصولات بهداشتی، به ویژه برای کودکان و زنان، از محصولات فاقد پودر تالک استفاده شود تا ریسک‌های بالقوه سلامتی کاهش یابد.

زیبایی پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا