آیا سرطان در افراد جوان غیرعادی است؟ درباره بیماری کیت میدلتون چه می دانید؟

سایت برترین ها

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدلتون، عروس او و پرنسس ولز نیز گفت سرطان دارد و تحت شیمی درمانی است.

کیت در ۱۶ ژانویه عمل جراحی شکم را انجام داد. البته این خبر تا روز بعد از عمل منتشر نشد و درنهایت کاخ کنزینگتون اعلام کرد که کیت در حال بهبودی از یک عمل برنامه‌ریزی شده است.

در آن زمان پزشکان گفته بودند که وضعیت او سرطانی نیست، اما نوع جراحی را نیز مشخص نکردند و فقط گفتند که موفقیت‌آمیز بوده است.

اما کیت در ویدئوی روز جمعه گفت آزمایش‌های بعد از عمل نشان داده است که او به سرطان مبتلاست و در حال حاضر نیز در مراحل اولیه درمان است.

آیا یافتن سرطان در افراد جوان غیرعادی است؟
بله، ابتلا به سرطان در بزرگسالان جوان نادر است اما در کشورهای توسعه یافته، نرخ ابتلا به برخی از سرطان‌ها در میان بزرگسالان جوان در حال افزایش است. کیت میدلتون ۴۲ سال دارد.

پژوهشی که هفته گذشته در مجله پزشکی بریتانیا (British medical journal) منتشر شد نیز نشان داد که نرخ ابتلا به سرطان در بین بریتانیایی‌های ۳۵ تا ۶۹ ساله، در یک ربع قرن گذشته افزایش یافته است.

به گواه اکثر پژوهش‌های علمی خاصی مانند چاقی، مصرف الکل، سیگار کشیدن و سبک زندگی همچنین قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها و مواد شیمیایی مضر می‌توانند در ابتلای فرد به سرطان نقش داشته باشند.

به گفته یومان فونگ، اگرچه ابتلای جوانان به سرطان خبر بسیار بدی است اما نرخ بهبودی آنها «بالاتر» است.

منیع: یورونیوز

برای تبلیغ در برترین ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا