آداب معاشرت در پرواز

سایت برترین ها

ملاحظات آداب معاشرت زیادی در سفرهای هوایی وجود دارد. اگرچه برخی از این قوانین و هنجارها واضح به شمار می‌روند، مانند ممنوعیت باز کردن کنسرو تن ماهی در کابین، اما برخی دیگر کمتر شناخته‌شده هستند. اینکه به عنوان مثال چه کسی حق استفاده از دسته صندلی وسط را دارد؟

جودی اسمیت، رئیس شرکت مشاوره آداب معاشرت «منراسمیت»، در این باره می‌گوید: «برای یک ردیف با چهار صندلی، دسته‌صندلی وسط دست بین دو صندلی میانی مشترک است و دو مسافر وسط هر کدام به نوبه خود حق دارند از آن استفاده کنند.»

پایگاه «امیلی پست» درباره ردیف‌هایی با ۲ تا ۴ صندلی در کابین هواپیما می‌نویسد: «دسته صندلی‌های وسط مشترک محسوب می‌شوند. با این حال خوب است که صاحبان صندلی‌های راهرو و پنجره به مسافران نشسته روی صندلی وسط این فرصت را بدهند که آن‌ها دستشان را روی این دسته‌ها بگذارند.»

امکان استفاده نوبتی از دسته صندلی نیز البته ایده بدی نیست. این رویکرد همچنین مناسب برای ردیف دو صندلی است که در آن هر مسافر دارای یک تکیه‌گاه دست شخصی و یک تکیه‌گاه دست مشترک با مسافر بغلی است.

جکی ورنون تامپسون، موسس مدرسه آداب معاشرت «تمام و کمال»، در این باره می‌گوید: «مسافری که کنار پنجره نشسته است می‌تواند هر دفعه که دوست دارد از دسته صندلی کنار پنجره استفاده کند. مسافری که روی صندلی کنار راهرو نشسته است نیز دسترسی کامل به دسته صندلی نزدیک راهرو دارد. اما به طور معمول دسته صندلی وسط انحصاری هیچ‌کدام از دو مسافر نیست.»

منبع وب‌سایت یورونیوز

دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا