کشف فسیل دایناسور متعلق به 240میلیون سال قبل شبیه به اژدهای چینی

سایت برترین ها

گروهی از دانشمندان موفق به کشف فسیلی ۲۴۰ میلیون ساله از دوره تریاس در چین شده‌اند که یکی از دانشمندان آن را «اژدهای افسانه‌ای چینی دراز و مار مانند» توصیف کرده است.

دورهٔ تریاس یا تریاسه اولین دوره از دوران میانه زیستی در حدود ۲۵۱ تا ۲۰۱ میلیون سال پیش است و کوتاه‌ترین دوره در دوران میانه زیستی محسوب می‌شود.

به گزارش موزه ملی اسکاتلند، این خزنده آبزی ۴.۸ متری از گونه «دینوسفالوسور»ها (با نام علمی Dinocephalosaurus orientalis) دارای گردنی بسیار بلند و متشکل از ۳۲ مهره مجزا تشکیل شده است.

فسیل جدید که ظاهری شبیه مار دارد و دارای چند باله است، در استان گوئیژو در جنوب چین پیدا شده است.

اولین گونه از یک دینوسفالوسور در سال ۲۰۰۳ یافت شد. با این حال در آن زمان دانشمندان تنها یک جمجمه از چنین موجودی در دست داشتند و حالا کشف فسیلی کاملتر به دانشمندان اجازه داده است تا این موجود عجیب و غریب گردن‌دراز را برای اولین بار به طور کامل تصور کنند.

نیک فریزر، کارشناس علوم طبیعی در موزه ملی اسکاتلند، در این باره می‌گوید: «این یک نمونه دیگر از دنیای عجیب و شگفت‌انگیز تریاس است که همچنان دیرینه‌شناسان را متحیر می‌کند. ما مطمئن هستیم که این موجود به دلیل ظاهر خیره‌کننده‌اش، که یادآور اژدهای افسانه‌ای طولانی و مار مانند چینی است، توجهات را در سراسر جهان به خود معطوف خواهد کرد.»

برای تبلیغات در برترین ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا