قارچ در حال رشد پشت یک قورباغه شگفتی دانشمندان را برانگیخت

سایت برترین ها

شماری از دانشمندان هندی که در طبیعت کوهپایه‌های «گهات غربی» این کشور در حال پیاده‌روی بودند، با یک کشف غیرمنتظره مواجه شدند: قورباغه‌ای زنده که به نظر می‌رسید قارچی از پشتش جوانه زده است.

این گروه کاوش پنج‌نفره در سفر تحقیقاتی خود که به منظور جستجوی خزندگان و دوزیستان انجام شده بود، با حوضچه کوچکی در کنار جاده برخورد کردند که در آن حدود ۴۰ قورباغه کوچک پشت‌طلایی (با نام علمی Hylarana intermedia) وجود داشتند. یک عدد از این قورباغه‌ها اما توجه آنها را به خود جلب کرد، چرا که زائده‌ای عجیب در سمت چپ بدن خود داشت.

محققان با بررسی دقیق‌تر دریافتند که این یک قارچ خاکستری کوچک است و به نظر می‌رسید که این جانور نیز از شریک قارچی‌اش احساس ناراحتی نمی‌کند.

«چینمی مالیه» و «لوهیت ی‌تی»، متخصصان رودخانه‌ها و تالاب‌ها در صندوق حیات وحش جهانی در هند، به سرعت از این کشف عکس‌برداری کردند. تیم یابنده این قورباغه در گزارشی نوشت: «تا جایی که ما می‌دانیم، هیچگاه جوانه زدن قارچ از پهلوی قورباغه زنده ثبت نشده است.»

قورباغه‌های پشت طلایی که به اندازه یک انگشت شصت انسان هستند، بومی رشته کوه گهات غربی هستند و به وفور در این منطقه یافت می‌شوند.

کارشناسان می‌گویند این قارچ احتمالا یک قارچ کلاه‌پارچه‌ای معمولی (Mycena) است که عمدتاً از میان مواد آلی پوسیده مانند گیاهان و چوب‌های پوسیده رشد می‌کند. به همین دلیل کارشناسان در مورد اینکه چرا این قارچ روی یک قورباغه زنده رشد کرده است، شگفت‌زده شده‌اند.

برای تبلیغات در برترین ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا